Felix Decavel
Felix Decavel Films & Series 13 okt 2023
Leestijd: 2 minuten

Netflix House is de nieuwe winkel voor serie- en filmfreaks

De streamgigant is van plan om winkels te beginnen waar fans kunnen spelen, eten en drinken. In 2025 zal het eerste Netflix House de deuren openen in de Verenigde Staten. Daarna staat de globale expansie op het programma.

Netflix dipt wel vaker de teentjes in onbekende wateren. Onlangs zette de streamingdienst een eerste stap in de gokindustrie. En een maand geleden legde mede-oprichter Reed Hastings nog een flinke som op tafel om een ski-resort over te nemen. Maar fysieke winkels vereisen een ander paar mouwen.

Netflix opent winkels in 2025

Hoewel het bedrijf al experimenteerde met verschillende pop-ups, zijn deze Netflix Houses de eerste permanente fysieke locaties waar fans van de streamingdienst samen kunnen komen. In 2025 worden de eerste twee winkels geopend in Amerika. Maar de bedoeling is om het concept meteen wereldwijd uit te breiden.

Aan Bloomberg vertelde Netflix dat de winkels voornamelijk een promotionele manier zijn om series en films meer in de verf te zetten. Winst komt voorlopig op de tweede plaats. Onder de naam Netflix House zullen de locaties een mix van winkels, eetgelegenheden en live ervaringen bieden.

“We hebben gezien hoe graag fans zich onderdompelen in de wereld van onze films en tv-series en we hebben veel nagedacht over hoe we dat naar een hoger niveau kunnen tillen”, verklaart Josh Simon, vicepresident consumentenproducten van het bedrijf.

Netflix wil zich daarom niet vastpinnen op één specifieke invulling van de winkels. De ene dag zullen er toneelstukken en shows worden opgevoerd die geïnspireerd zijn op populaire series. En de andere dag zal je er kunnen dineren op een dieet van pizza’s uit Stranger Things. Het eten en drinken zal bovendien wel variëren; van fast food tot meer high-end menu’s, desserts en sterke drank. Veel meer details wilde Netflix niet prijsgeven. Over de exacte locaties is nog niets bekend.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.