Alrik de Jong
Alrik de Jong Stijl 2 feb 2023
Leestijd: 2 minuten

Wednesday-actrice onthult eerste nieuwe Adidas-label in 50 jaar

Adidas brengt het eerste nieuwe label uit in 50 jaar tijd. Niemand minder dan Jenna Ortega, hoofdrolspeler en titelpersonage in de populaire Netflix-serie Wednesday, is het gezicht van de campagne. Er is zowel een heren- als damescollectie.

De nieuwe lijn heet Adidas Sportswear, is vandaag (2 februari) onthuld door het Duitse sportmerk en naar eigen zeggen het eerste nieuwe label in vijf decennia tijd.

Adidas Sportswear: eerste label in 50 jaar

Het nieuwe label Adidas Sportswear sluit aan op de sporty modetrend van de laatste jaren. Kort gezegd: sportieve kleding voor alledaagse gelegenheden. Naast Jenna Ortega uit Wednesday zijn ook onder anderen Premier League-voetballer Son Heung-min, basketballer Trae Young en voetballer Mary Fowler gezichten van de campagne.

adidas sportswear, jenna ortega, wednesday, eerste label in 50 jaar
Jenna Ortega in de nieuwe sportswear (Afbeelding: Adidas)
adidas sportswear, Trae Young, eerste label in 50 jaar
Trae Young in de nieuwe sportswear (Afbeelding: Adidas)

Centraal in het nieuwe label staan AVRYN en Tiro Suit. Aryn is de naam van een nieuw paar sneakers, gedeeltelijk gemaakt van gerecyclede materialen. De schoen combineert BOOST en BOUNCE-technologie op een nieuwe manier, om zowel binnen als buiten comfort te bieden. Tiro Suit is de betiteling van een lifestyletraingspak, net als de sneakers beschikbaar voor zowel dames als heren, en uiteraard alles daar tussenin. Een aantal andere items, zoals een retrovoetbalshirt, maakt de collectie compleet. Vanaf 9 februari zijn de items uit de Adidas Sportswear-lijn te koop. Bekijk de collectie hier.

Wednesday-ster Jenna Ortega

Het eerste nieuwe label in 50 jaar tijd betekent het Adidas-debuut van Jenna Ortega, die sinds het succes van Netflix-serie Wednesday niet alleen Hollywood, maar ook de modewereld aan haar voeten heeft liggen. Ze legt uit waarom ze graag wilde meewerken aan de Sportswear-campagne. “De manier waarop ik mezelf uitdruk, of dit nu vocaal of esthetisch is, is iets waar ik persoonlijk veel energie in steek, omdat ik andere mensen wil inspireren. Het omarmen van alles wat ik ben en alles waar ik voor sta, blijft een ontdekkingsreis. Ik ben een groot voorstander van het uiten van al je verschillende passies en eigenschappen, of dat nu is met wat je doet, wat je draagt of waar je voor staat.” Je merkt, een onnavolgbaar pr-praatje is zelfs deze eigengereide actrice niet vreemd.

adidas sportswear, jenna ortega, wednesday, eerste label in 50 jaar, sneakers, trainingspak
Jenna Ortega in de nieuwe sportswear (Afbeelding: Adidas)
adidas sportswear, jenna ortega, wednesday, eerste label in 50 jaar, sneakers, trainingspak
Jenna Ortega in de nieuwe sportswear (Afbeelding: Adidas)
Trae Young in de nieuwe sportswear (Afbeelding: Adidas)

In de campagne draagt Jenna Ortega zwart en paars, de kleuren die je natuurlijk herkent uit Wednesday. Check deze briljante details uit de Netflix-serie die je nog niet waren opgevallen.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.