Jelle van Es Tech 26 mrt 2022
Leestijd: 3 minuten

Dankzij de Arlo Pro 4 kun je voortaan met een gerust hart van huis gaan

Langzaam maar zeker keren we terug naar een situatie zoals die normaal was in 2019. En daarmee gaan we dus ook weer vaker de deur uit. Naar kantoor, het restaurant of vrienden. Het is dan ook wellicht een goed moment om na te denken over een beveiligingscamera. Naast dat je op die manier mensen met kwade bedoelingen afschrikt, geeft het je ook de mogelijkheid om op afstand te communiceren met mensen die voor de deur staan. De Arlo Pro 4 is daarvoor het ideale apparaat.

De Arlo Pro 4 is een beveiligingscamera die het vooral moet hebben van zijn gebruiksgemak. Het is een apparaat dat draadloos werkt. Je hoeft dus niet al te veel te doen om er mee aan de slag te gaan. Het enige wat vereist is, is het ophangen van de houder. Maar dat is een kwestie van even een gaatje boren en een schroef erin draaien. Meer dan vijf minuten zou dat niet moeten duren.

Arlo Pro 4 Review

Eenvoudig te monteren

Als je dat hebt gedaan, dan bevestig je de houder van de Arlo Pro 4. Vervolgens klik je de camera erin dankzij de krachtige magneet van het product. Daarmee kun je de camera nog wel draaien, zodat je het beste beeld hebt. En dat is het eigenlijk. Installatie zou in totaal hooguit tien minuten kosten en dat maakt het geheel al zoveel toegankelijker dan andere producten in dit segment.

Arlo Pro 4
Eenvoudig en snel te monteren (Afbeelding: Jelle van Es / Manners)

De Arlo Pro 4 werk zonder randapparatuur

Oudere modellen van Arlo moesten verbonden worden met een smarthub. Op die manier had je binnen nog een extra fysiek product. De Arlo Pro 4 kun je daaraan koppelen als je hem hebt. Het voordeel daarvan is dat je archiefbeelden via de smarthub kan opslaan.

Arlo Essential Wire Free Video Doorbell: uniek op vele fronten

Als je een nieuwkomer bent, is het goed om te weten dat dit product ook direct via Wifi een verbinding maakt. Het enige dat je moet doen, is de app downloaden en vervolgens met de smartphone verbinden via de QR-code die op de camera staat. De stappen die je daarna zet zijn snel gedaan en kun je dus bijna direct aan de slag.

Goed werkende app

Via die app is het mogelijk om direct de camerafeed van de Arlo Pro 4 te bekijken. Op die manier bepaal je dus hoe de camera gericht moet worden. Als je dat hebt gedaan, dan is het tijd om wat aanpassingen door te voeren. In de settings bepaal je wanneer de camera moet aanslaan. Heb je hem altijd aanstaan? Dan is de kans groot dat de batterij van het product snel leegloopt. Opladen gaat dan wel weer snel. Ikzelf heb hem vooral ’s nachts aanstaan of op de momenten dat ik niet thuis ben.

De beeldkwaliteit is prima in orde (Afbeelding: Jelle van Es / Manners)

Verder doe je er goed aan om activiteitszones in te stellen. Mijn camera heeft zicht op de straat, maar wil pas dat hij aanslaat wanneer iemand mijn tuin betreedt. Doe je dat niet? Dan gaat hij waarschijnlijk af op het moment dat er een auto voorbijrijdt en krijg je meldingen die eigenlijk overdreven zijn.

Overdag én ‘s nachts

Het beeld dat via de Arlo Pro 4 wordt opgenomen, is dik in orde. Zeker wanneer iemand echt dicht in de buurt van de camera staat is hij of zij goed te herkennen. Verder heb je een behoorlijk brede hoek waarin je alles ziet. Als je dus een liefhebber bent van alles in de gaten houden, dan ben je bij dit product aan het goede adres. In de nacht gaat er een flashlight op de camera aan, zodat het gezichtsveld verlicht wordt. En zelfs daarbuiten weet de night vision van de camera je alsnog een scherp beeld te geven.

Arlo Pro 4 review
Ook ‘s nachts zie je alles (Afbeelding: Arlo)

Met deze elementen is de Arlo Pro 4 echt een fijne en handige beveiligingscamera. Wil je hem zelf scoren? Dan kun je hier terecht. Daarnaast moet je er ook even rekening mee houden dat je er een tijdelijk Arlo Secure-abonnement bij krijgt. Als je alle functies na een paar maanden wil blijven gebruiken, dan betaal je daar per maand een klein bedrag voor.