Deze 5 fouten die iedere man maakt remmen je spiergroei

Wie een goed lichaam wil hebben, moet daar keihard voor werken. Er zijn geen afsnijroutes, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je meer gaat doen dan noodzakelijk. Veel van de tijd die je doorbrengt in de sportschool is namelijk verspilt door onnodige fouten. Het gaat niet alleen om veel trainen, maar vooral om effectief trainen. Vermijd daarom deze vijf veelgemaakte fouten en geef je spiergroei een boost.

1. Je eet niet genoeg

Ons lichaam is een machine en die heeft brandstof nodig. Zeker als je spieren wilt kweken, is de juiste voeding van ongekend belang. We hebben in dit geval niet zozeer over wat je moet eten, maar hoeveel. Een veelgemaakte fout is namelijk dat we niet genoeg calorieën binnen krijgen. Je vraagt het uiterste van je lichaam, dus zorg ervoor dat je voldoende energie en bouwstoffen aan boord hebt om te knallen.

Met deze vier tips heb je altijd genoeg energie om je training te voltooien

2. Je slaapt te weinig

Wil je spierballen kweken? Dan moet je veel slapen. Dat klinkt misschien niet logisch, maar je lichaam heeft veel rust nodig. Herstel is van ongekend belang voor een goede spiergroei, dus met vier uurtjes per nacht ga je er echt niet komen. Ga daarom vroeg naar bed en zorg dat je minimaal acht uurtjes slaap pakt.

3. Je krijgt niet genoeg koolhydraten binnen

Het is tegenwoordig een trend om zo min mogelijk of helemaal geen koolhydraten te eten. Ze hebben een slechte naam gekregen en dat is volledig onterecht. Zeker als je regelmatig in de sportschool te vinden bent. koolhydraten zorgen voor de energie die je nodig hebt om door die loodzware workout te komen. Ren daarom niet weg voor granen en suikers, maar gebruik ze om je doel te bereiken.

9x kledingitems en accessoires voor de sportschool

4. Je bent volledig afhankelijk van proteïne supplementen

Het zijn mooie tijden voor fabrikanten van proteïne poeders. De gigantische potten vliegen over de toonbank en het geld stroomt binnen. Dit heeft er vooral mee te maken dat veel sporters denken dat ze volledig afhankelijk zijn van het spul. Het poeder is een aanvulling op je dieet en moet niet de basis zijn. Focus je daarom op een dieet met veel eiwitten en vul dit, indien nodig, aan met een scoop.

5. Je spendeert te veel tijd aan cardio

Als je voor spiergroei gaat, moet je flink eten. Een gevolg daarvan is dat je op sommige plekken wat voller gaat worden. Veel mannen willen wat doen aan dat buikje en gaan onnodige veel cardio toevoegen aan hun workout. Verspilde moeite, want met de hoeveelheid die je eet is daar niets aan te doen. Je kunt het beter accepteren en vol voor spiergroei gaan. In een later stadium kun je er voor kiezen om je dieet en training aan te passen om het vet effectiever te verbranden.

Reageer op artikel:
Deze 5 fouten die iedere man maakt remmen je spiergroei
Sluiten