Stijn Kuster
Stijn Kuster Auto's & Motoren 7 jun 2022
Leestijd: 1 minuut

Is de ‘beestversie’ van Polestar 2 een Tesla Model 3 Performance-killer?

Polestar komt met een serieuze concurrent van de Tesla Model 3 Performance. De Polestar 2 BST Edition 270 is wel een stuk duurder en exclusiever dan de Amerikaan.

‘BST’ staat voor ‘beast’ en dat verraadt dat het hier niet gaat om zomaar een Polestar 2, maar om een versie die flink in de sportschool heeft gezeten.

Polestar komt met veel krachtigere 2

Door een software-update levert de Tesla-concurrent nu geen 408, maar 476 pk en 680 Nm koppel. Hierdoor sprint de Polestar 2 in 4,4 in plaats van 4,7 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. Het accupakket blijft hetzelfde en heeft een capaciteit van 78 kWh.

Polestar 2 BST Edition 270, tesla model 3 performance

Naast meer vermogen, is ook de ophanging aangepast. De auto is 25 millimeter lager, heeft stijvere vering en andere dempers. Ook de velgen zijn aangepakt. Deze hebben nu een diameter van 21 inch en zijn gebaseerd op die van de Polestar 1. Daarbij is ook het design iets veranderd. De BST heeft de bumpers, sideskirts en onderkant van de achterbumper mee gespoten in de carrosseriekleur. Dit is bij de huidige Polestar 2 niet zo.

Polestar 2 BST Edition 270 heeft een flink prijskaartje

Met dit vermogen is deze Polestar 2 BST Edition 270 een goede concurrent voor de Tesla Model 3 Performance. Tenminste, dat zou je denken. De prijs is echter een stuk minder aantrekkelijk. Het model heeft een startprijs van net geen 80 mille. In totaal komen er zo’n vijftien exemplaren naar Nederland.

Geen Tesla Model 3 Performance-killer

Een concurrent voor de Tesla Model 3 Performance zal de Polestar 2 BST Edition 270 niet echt worden. De Tesla wordt namelijk niet in beperkte oplage geleverd en is er al vanaf zo’n 66 mille.

Meer een tesla Model 3-killer is de betaalbare Xpeng P5. Lees hier onze review van deze Chinese auto.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Is de ‘beestversie’ van Polestar 2 een Tesla Model 3 Performance-killer?
Sluiten