Pim Jansen
Pim Jansen Auto's & Motoren 30 jan 2023
Leestijd: 2 minuten

De veelbesproken vrouw achter het stuur van de duurste Cadillac ooit

Fans van luxe Amerikaanse auto’s kunnen de Cadillac Celestiq, de duurste auto van het merk tot nu toe, deze week in het echt bewonderen in een luxe resort in Mexico. Maar de ogen van veel autoliefhebbers schoten tijdens de campagne direct naar Donna Feldman, het model dat het gezicht is van de nieuwe elektrische auto.

Even voor de goede orde: de Cadillac Celestiq kost 300 duizend dollar en zal in Nederland lastig te verkrijgen zijn. Hier is de release, die pas in december 2023 plaatsvindt, een voetnoot in automagazines. In de Verenigde Staten is het voorpaginanieuws. Het automerk is toch een soort nationale trots voor Amerikanen.

Donna Feldman in de Cadillac Celestiq

Conservatieve Amerikanen, moeten we zeggen, al willen we ze ook weer niet allemaal op een hoop gooien. Feit is dat er kritiek werd geuit op de campagne. ‘Waarom een vrouw achter het stuur en waarom een elektrische auto?’ Goed, dit soort vuiligheid van Amerikanen met prehistorische denkbeelden op social media zullen we hier verder niet uitmelken.

Cadillac Celestiq, donna feldman, maxim, model, duurste cadillac ooit
Donna Feldman rijdt de Cadillac Celestiq (Afbeelding: Cadillac)

Een veel interessantere vraag: waar kennen we het betreffende model ook alweer van? Ze kwam ons zo bekend voor. Oh ja, van die cameo in Don’t Mess with the Zohan (2008). Ze speelt een van de dames in bikini die Zohan (Adam Sandler) afleiden op het strand. En was ze ook niet de tegenspeler van Justin Timberlake in zijn videoclip Señorita?

Model en actrice

Het 40-jarige model en actrice gaat inderdaad al even mee. Zo zag je haar voor het stuurwerk in de duurste Cadillac ooit ook al met rolletjes in Magnum P.I., My Killer Client en The Oval. Als model deed Donna Feldman werk voor onder meer Maxim Magazine, dat onlangs een fotoshoot met haar maakte. Ook sierde ze covers van QG, FHM en nog een rits tijdschriften. De campagnes voor grote merken zijn eveneens niet op twee handen te tellen. Ook was ze presentatrice van de Amerikaanse Deal or No Deal. Een compilatie van haar modellenwerk, en vergeet niet de recente shoot in Maxim Magazine.

Donna Feldman, die ook al campagnes deed voor automerken als Jaguar en Bentley, is in Amerika opgegroeid als dochter van Israëlische immigranten met een Poolse en Russische afkomst. Haar meest recente campagne is die voor de duurste Cadillac ooit, die in december 2023 uitkomt. Lees hier meer over de ultraluxe SUV.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.