Alrik de Jong
Alrik de Jong Stijl 24 aug 2022
Leestijd: 2 minuten

Ajax en Daily Paper lanceren derde shirt voor seizoen 22-23

Ajax heeft vandaag het officiële derde shirt in de verkoop gedaan. Het extra tenue voor seizoen 22-23 heet The Golden Courts of Amsterdam en is gemaakt door streetwearmerk Daily Paper en Adidas.

Vorig seizoen lanceerde Ajax misschien wel het meest bijzondere derde shirt uit de clubhistorie, al vonden sommige fans het ook een commercieel gedrocht. Het tenue stond volledig in het teken van Bob Marley. Dat had natuurlijk alles te maken met Three Little Birds, een nummer dat in de Johan Cruijff Arena tijdens wedstrijden wordt gezongen voor de tweede helft. Het shirt werd een internationaal succes, en er kwamen zelfs sneakers in die stijl uit.

Derde shirt Ajax van Daily Paper x Adidas

Nu geen reggae, maar streetwear. Ajax en Adidas hebben de handen ineen geslagen met Daily Paper voor het nieuwe derde shirt. Het shirt heeft een goudachtige kleur en wordt in tweeën gesplitst door een zwarte baan met rode zijkanten, tekenend voor Amsterdam.

Het nieuwe derde shirt van Ajax heet The Golden Courts of Amsterdam. Het tenue is een ode aan de gouden pleintjes van Amsterdam, waar al het voetbal begint. Het tenue heeft Adidas-branding, maar onder het clublogo en op de achterkant zie je ook logo’s van Daily Paper.

The Golden Courts of Amsterdam nu te koop

Het derde shirt voor seizoen 22-23 is nu verkrijgbaar in de Ajax Fanshops. Leden van Supportersvereniging Ajax krijgen 10% korting. Alleen via de club exclusief met (eigen) naam en nummer bedrukking. Het shirtje van Daily Paper x Adidas kost 90 euro voor volwassenen en 70 euro voor junioren. In de webshop kun je ook bijpassende sokken en broekjes kopen.

De meest opvallende voetbalshirts van seizoen 22-23

Het derde shirt van Ajax is niet zo opvallend als het Bob Marley-tenue van vorig jaar, maar andere clubs deden hard hun best. Check het elftal meest opvallende voetbalshirts voor seizoen 22-23.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.