Health 22 mei 2019 A. de Jong

Het geheim van afvallen én spieren kweken volgens een voedingsexpert

Als man wil je geen buikje en wel een gespierd lichaam. Maar hoe zorg je daarvoor? Welnu, hier is het geheim van afvallen en spieren kweken, gebaseerd op de helemaal niet zo ingewikkelde theorie van voedingsexpert Amanda Meixner. Eten zul je.

Het geheim van afvallen en spieren kweken

Jezelf naar meer spieren en minder gewicht eten, dat klinkt als meer bier drinken om van je alcoholprobleem af te komen. Maar afvallen en een gespierd lichaam kweken doe je toch echt door te eten. “Eten is de cruciale bouwsteen van je lichaam. Voor zowel fitnessjunks als mensen die willen afvallen. En je kunt het doen met dezelfde producten”, zegt voedingsexpert Amanda Meixner

Weight loss vs. muscle gain meal ideas! 💪 *Swipe to see lunch, dinner & a snack idea* . While no one meal will make you gain or lose weight, your meals and snacks for the day all together will add up to hit your target goals. . As a reminder, for fat loss you need to be in a sustainable caloric deficit. For muscle gain, you need to be in a caloric surplus. For macitence, you need to be at a a caloric maintenance level. . While that exact caloric number will be different for everyone, here are some examples to help you reach your goals. . As you can see for the weight loss meals, they’re not devoid of all complex carbs. While at dinner, I skipped the rice for cauliflower rice, at lunch, I still included the full sweet potato and just skipped the toppings that were in the muscle gain meal. . Additionally, I made sure I had plenty of healthy fats in the weight loss meals but still had a smaller portion than in the muscle gain meals. . More info below: . Breakfast fat loss – 2 eggs + 2 egg whites, 1/4 avocado, 1/2 cup cherry tomatoes + 1/4 cup mushrooms + 1/4 cup asparagus sautéed + 1 piece Ezekiel toast. Breakfast muscle gain – Added 2 eggs, + 1/4 avocado, + 1 tbsp pb. . Lunch fat loss – 4oz chicken, 1 sweet potato, 1 cup broccoli. Lunch muscle gain – Added 2oz chicken, added 1 banana + 1 tbsp pb. . Dinner fat loss – 4oz wild salmon, 1 cup cauliflower rice, 1 cup mushrooms + 1 cup kale sautéed in 1 tsp olive oil. Dinner muscle gain – Added 2oz salmon, subbed in 1 cup rice for 1 cup cauliflower. . Snack fat loss – 1 cup strawberries + 25g chocolate Snack muscle gain – 1 cup strawberries + 1 medium banana + 45g chocolate . . . #cleaneating #healthyeating #nutrition #cleaneats #mealprep #foodprep #fitfood #protein #weightloss #mealplan #paleo #healthychoices #mealprepsunday #healthyfood #mealprepping #macros #mealprepmonday #flexibledieting #iifym #instahealth #getfit #gains #meals #healthyliving #healthylifestyle #weightloss #musclegain

22.1k Likes, 227 Comments – Amanda Meixner (@meowmeix) on Instagram: “Weight loss vs. muscle gain meal ideas! 💪 *Swipe to see lunch, dinner & a snack idea* . While no…”

Om goed te werk te gaan, is discipline en een zorgvuldige evaluatie van de calorie-inname per individu vooraf vereist. Als dat eenmaal op orde is, moeten je dagelijkse maaltijden samengaan met je doel. Maar welke maaltijden zijn het beste? Voedingsdeskundige Amander Weixner deelt haar bevindingen, van ontbijt tot lunch en van diner tot snack. Het zit hem in de balans tussen een calorisch tekort en een calorisch overschot.

Maaltijden en snacks die afvallen én spiergroei bevorderen

Hieronder zie je alle maaltijden op een dag die je volgens Amanda Meixner nodig hebt om het afvallen en de spiergroei te bevorderen. Ze verschillen heel weinig, behalve dat er wat wordt toegevoegd als je spieren wil kweken. Dan zul je dus ook iets meer moeten trainen. Voor alle duidelijkheid: 1 kopje staat voor een kopje met de inhoud van 250 milliliter.

Ontbijt om af te vallen

2 eieren, 2 eieren zonder dooier, 1/4 avocado, 1/2 kopje cherrytomaatjes, 1/4 kopje champignons, 1/4 kopje gesauteerde asperges, 1 stuk toast van kiembrood.

Ontbijt om spiergroei te bevorderen

Toegevoegd: 2 extra eieren, 1/4 extra avocado, 1 extra stuk toast van kiembrood.

afvallen, spiergroei, spieren kweken, eten, geheim, maaltijden, calorieën

Lunch om af te vallen

113 gram gerookte kip, 1 zoete aardappel, 1 kopje broccoli.

Lunch om spiergroei te bevorderen

Toegevoegd: 57 gram extra kip, 1 banaan, 1 eetlepel pindakaas.

afvallen, spiergroei, spieren kweken, eten, geheim, maaltijden, calorieën

Diner om af te vallen

113 gram wilde zalm, 1 kopje bloemkoolrijst, 1 kopje champignons, 1 kopje gesauteerde kool, 1 theelepel olijfolie.

Diner om spiergroei te bevorderen

Toegevoegd: 57 gram zalm, rijst in plaats van bloemkoolrijst.

afvallen, spiergroei, spieren kweken, eten, geheim, maaltijden, calorieën

Snack om af te vallen

1 kopje aardbeien met 25 gram pure chocolade.

Snack om spiergroei te bevorderen

Toegevoegd: 1 banaan, 20 gram extra pure chocolade.

afvallen, spiergroei, spieren kweken, eten, geheim, maaltijden, calorieën

9 simpele routines die afvallen nog makkelijker maken

Afvallen is geen hogere wiskunde, schreven we eerder al. Check hier onze 9 simpele routines die afvallen een stuk makkelijker maken. En gooi deze fabels over afvallen direct de prullenbak in.

Reageer op artikel:
Het geheim van afvallen én spieren kweken volgens een voedingsexpert
Sluiten