Pim Jansen
Pim Jansen Style 5 mrt 2021

Suitsupply choqueert met perverse campagne ‘Het nieuwe normaal’

Bij Suitsupply kun je perfecte pakken kopen voor een schappelijke prijs, daar hoor je ons niet over. Maar wie daar toch over de campagnes gaat? Mensen vallen massaal over de campagne die ‘het nieuwe normaal’ moet uitstralen. Maar het moet gezegd worden: aandacht genereert het bedrijf wel weer.

Door de jaren heen heeft Suitsupply heeft heel wat controversiële campagnes gemaakt, waarvan een aantal werd bekritiseerd wegens seksisme. We zouden zeggen: oordeel zelf.

Als dit het nieuwe normaal is

Maar wat zien we hier in hemelsnaam? Mannen in pakken en vrouwen in badpakken die elkaar aflikken. Volgens Suitsupply een uiting van het nieuwe normaal. De campagne heet Het nieuwe normaal komt eraan en verbeeldt de meest perverse variant van de summer of love.

“Het nieuwe normaal komt eraan. Maak je klaar om dichterbij elkaar te komen”, roept Suitsupply in de nieuwe campagne. En ja, het choqueren werpt zijn vruchten af. Goed voor de naamsbekendheid. De vraag is alleen of dit ook echt goed is voor de merknaam.

Reacties op de nieuwe campagne van Suitsupply

“Maken jullie nog steeds pakken? Ik ben totaal in de war”, reageert een volger onder een van de campagnebeelden. “Tja. Wie is precies jullie doelgroep?”, reageert een ander. Maar er zijn ook mensen die het minder zwaar nemen: “Als jullie ooit iemand nodig hebben voor op de set, dan hou ik me aanbevolen.” Niet alleen onder de Instagram-uitingen van de Suitsupply-campagne wordt massaal gereageerd, ook op Twitter gaan mensen los. Een overzicht van de reacties.

Suitsupply, in 1999 opgericht door Fokke de Jong, is een Nederlands bedrijf dat ervoor heeft gezorgd dat ook de gewone man maatpakken kan dragen. Inmiddels heeft het bedrijf meer dan 125 winkels in 25 verschillende landen. Check hier de items uit de nieuwe campagne.

Suitsupply heeft 12.000 volgers verloren vanwege deze foto

Reageer op artikel:
Suitsupply choqueert met perverse campagne ‘Het nieuwe normaal’
Sluiten