Alrik de Jong
Alrik de Jong Voetbal 10 mei 2024
Leestijd: 2 minuten

Geniaal nieuw uitshirt PSV is een ode aan het Philips Testbeeld

Het nieuwe uitshirt van PSV voor het seizoen 2024-2024 is een ode aan het testbeeld van Philips. Geniaal bedacht, als je het ons vraagt.

Waar het momentum de afgelopen jaren bij Ajax lag, is nu even PSV de heerser onder de Nederlandse voetbalclubs. Niet alleen qua velspel, maar ook wat betreft de marketingmachine eromheen. Liepen we nog niet zo lang geleden te likkebaarden bij het Bob Marley-shirt van Ajax, doen we dat nu bij het Philips Testbeeld-uitshirt. Oké, dit zwarte Puma-tenue wint het qua stijl bij lange na niet van de Three Little Birds van Adidas, maar het is zeker een klassieker in de dop.

Nieuw uitshirt PSV voor seizoen 2024-2025

Het nieuwe Puma-uitshirt van PSV is vandaag gepresenteerd door de voetbalclub uit Eindhoven. Gezichten in de campagne zijn onder anderen de beloften Noa Lang en Ismael Saibari.

Komende zondag, 12 mei, speelt PSV voor het eerst in het uitshirt van het seizoen 2024-2025. Cool shirt, leuke achterliggende symboliek, wat wil een fan nog meer? Nou, er is typisch gezeur onder PSV-fans over het logo dat niet rood-wit is. Tja.

Philips Testbeeld

Philips is niet alleen het bedrijf waaraan PSV zijn naam te danken heeft, ook was de Nederlandse techreus op 10 september 1950 verantwoordelijk voor de eerste live-registratie van een voetbalwedstrijd.

Geniaal nieuw uitshirt PSV is een ode aan het Philips Testbeeld
Noa Lang in het nieuwe uitshirt van PSV (Afbeelding: Puma)

Door de jaren heet zijn er heel wat testbeelden geweest, waarvan de nieuwe generatie zich niets meer zal heugen. Maar vroeger was het Philips Testbeeld, waarvan PM5544 de bekendste is, noodzakelijk voor onder meer de afstemming van kleurdekking, beeldscherpte, helderheid en nog veel meer controles waar tegenwoordig geavanceerde functies voor zijn. Lees hier meer over het televisiefenomeen van weleer. Het nieuwe uitshirt koop je voor op de website van Puma voor 94,95 euro.

PSV beleefde zijn meest succesvolle seizoen in de Eredivisie ooit, maar in de Champions League was het veel te blue, al hielp een wonder ze nog wel naar de achtste finale. Hoe dan ook is er grof geld verdiend met de afgelopen Champions League-campagne, maar dat had dus nog veel meer kunnen zijn.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.