Pim Jansen
Pim Jansen Stijl 13 jan 2022
Leestijd: 2 minuten

Bella Hadid viert de liefde in het merk dat zichzelf opnieuw uitvond

Victoria’s Secret is weer helemaal terug van weggeweest. En dat wordt met de campagne #VSFeelTheLove nog maar eens onderstreept. Bella Hadid en andere topmodellen geven in de nieuwe lingerie jou alvast een hint voor Valentijnsdag.

Nog niet zo lang geleden lag Victoria’s Secret op zijn gat. Vanuit alle hoeken kwam er kritiek op het gebrek aan diversiteit en inclusie in de campagnes en jaarlijkse modeshows. Modellen liepen massaal weg, waaronder Bella Hadid. “Ik heb me nooit krachtig gevoeld als ik over de catwalk liep”, aldus het model in 2019 over de Victoria’s Secret Fashion Show, die ze drie keer liep. “Tijdens mijn eerste Savage x Fenty Show voelde me ik voor het eerst wel sexy in lingerie.”

Bella Hadid heeft Victoria’s Secret weer omarmd

Rihanna’s lingeriemerk Savage x Fenty veranderde veel in de wereld van de lingerie. Modellen met alle maten, kleuren en genders liepen mee tijdens de shows en in de campagnes. Met een nieuwe CEO aan boord sprong Victoria’s Secret later ook op de diversiteitstrein, en met succes.

Het merk heeft zichzelf opnieuw uitgevonden, en Bella Hadid is weer terug op haar oude nest. “Wat me ertoe aanzette om terug te komen, was dat ze me persoonlijk benaderden en echt bewezen dat Victoria’s Secret achter de schermen zo drastisch is veranderd”, aldus het Nederlands-Amerikaanse model eind vorig jaar tegen Marie Claire. “Het ging echt over mijn kracht en persoonlijkheid. En centraal stond dat ik weer zelf de macht over mijn lichaam heb.”

#VSFeelTheLove

De woorden van Bella Hadid worden luister bijgezet in #VSFeelTheLove, de nieuwe campagne van Victoria’s Secret rond Valentijnsdag 2022. Andere hoofdrollen zijn weggelegd voor onder anderen Adut Akech Bior en Paloma Elsesser.

Bella Hadid, ‘s werelds mooiste vrouw volgens de wetenschap, is sinds vorig jaar weer terug bij Victoria’s Secret. Een compilatie van haar meest recente werk.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.