Felix Decavel
Felix Decavel Geld & Carrière 12 okt 2023
Leestijd: 2 minuten

Met deze TikTok-thumbnail verdien je het snelst geld volgens studie

Kleur, tekst, emotie en genre. Wil je snel geld verdienen met TikTok? Volgens een onderzoek maak je de meeste kans op views, likes en shares als je hierop let tijdens het maken van een thumbnail.

Hoeveel geld je precies staat te wachten met virale video’s op TikTok kun je lezen in dit artikel. Maar eerst een lesje in visual design om het bos door de bomen te kunnen zien.

TikTok-thumbnails met de meeste views en likes

En dat van niemand minder dan industriegigant Adobe; ontwikkelaar van onder andere Photoshop, Premiere Pro en het alomtegenwoordige PDF-bestand. Een thumbnail kan namelijk bepalen of jouw filmpje viraal gaat of niet. Maar hoe kleed je de miniatuurafbeelding het beste in?

Volgens het onderzoek van Adobe zijn dit de beste kleuren, teksten, emoties en genres om op TikTok het snelst views en likes te vergaren en dus geld te verdienen.

Genre

Dieren op een thumbnail halen veruit de meeste views, comments en shares uit een video op TikTok. Ook eten scoort vaak goed als afbeelding, met een tweede plaats wat views en likes betreft. Beroemdheden versieren dan weer de hoogste engagement rate.

tiktok, geld verdienen, thumbnail, adobe
(Afbeelding: Adobe)

Emotie

Verrassend genoeg zijn de TikTok-thumbnails waarop ‘verrassing’ tentoon wordt gesteld de meest succesvolle qua views. ‘Woede’ volgt op een korte tweede plaats, al maakt de emotie het meeste los bij kijkers, met een engagement rate van 13,3 procent.

tiktok, geld verdienen, thumbnail, adobe
(Afbeelding: Adobe)

Tekst

Verder maakt de lengte en plaatsing van een eventuele tekst op je TikTok-thumbnail ook uit. Een zinnetje tussen de 5 en 10 woorden in het midden van de afbeelding lijkt de gulden middenweg, met een engagement rate van bijna 13 procent.

tiktok, geld verdienen, thumbnail, adobe
(Afbeelding: Adobe)

Kleur

En raar maar waar: bruin blijkt het beste kleur om op je TikTok-thumbnail af te beelden, met de meeste gemiddelde views en likes. Anderzijds zorgen levendige kleuren voor de hoogste engagement rate, met oranje en paars als winnaars. Roze is een kleur die je best vermijdt, wil je viraal gaan.

tiktok, geld verdienen, thumbnail, adobe
(Afbeelding: Adobe)

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.