Pim Jansen
Pim Jansen Kunst & Fotografie 16 jan 2020
Leestijd: 2 minuten

Doutzen Kroes verheft wet T-shirt contest tot pure kunst

Een wet T-shirt contest is iets van vroeger. Welke vrouw ziet er het mooist uit in een nat T-shirt? Niet meer van deze tijd, zulke competities. Bovendien zou Doutzen Kroes die wedstrijd altijd winnen.

Nee, daarmee eindigt het verhaal niet. Want uitgerekend Doutzen Kroes heeft dit stiekem toch wel leuke fenomeen een nieuw leven ingeblazen. Of beter gezegd: tot kunst verheven.

Doutzen Kroes en haar wet T-shirt contest

Doutzen Kroes heeft op Instagram een video gedeeld waarin ze, met blauw geverfd haar, in een string en T-shirt door een zwarte ruimte zweeft, terwijl ze wordt nat gespoten met water. Dit klinkt als een slechte film of een droom van een oversekste tiener, maar het is de realiteit. Wij moesten onszelf ook even in de arm knijpen toen we deze wet T-shirt contest 2.0 voorbij zagen komen.

Het gaat om een campagne van Carine Roitfeld, de voormalige hoofdredacteur van Vogue Paris. Tegenwoordig komt ze samen met het modelabel Redemption jaarlijks met een kalender. De CR Calendar 2020 staat in het teken van astrologie.

Aquarius in de CR Calendar van Carine Roitfield

Je hebt het domme geluk dat ze Doutzen Kroes heeft gekozen als vertegenwoordigster van Aquarius (Waterman). Dat is het elfde astrologische teken van de dierenriem, oorspronkelijk afgeleid van het astronomische sterrenbeeld Waterman, met als symbool de waterdrager. De interpretatie daarvan is een wet T-shirt contest uit Utopia. Goed bedacht.

Je eigen wet T-shirt contest houden in een T-shirt van Doutzen Kroes kan ook gewoon. Als je de CR Calendar 2020 koopt, krijg je er een shirt naar keuze bij. Die keuze lijkt ons niet zo moeilijk. Je koopt de kalender, inclusief het shirt, voor 95 euro. De opbrengsten gaan naar Knot On My Planet, een non-profitorganisatie die zich inzet om olifanten te beschermen. Zo is iedere vrouw op de kalender gekoppeld aan een goed doel.

? Bekijk ook: Doutzen Kroes onthult nieuwe lingerie-collectie Hunkemöller

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.