Zo train jij die onderarmen voor een beestachtige grip

Zullen we jullie eens een verhaaltje vertellen? Er was eens in een dorpje niet ver bij jou vandaan een ventje met grootse sport aspiraties. Elke dag sleepte hij zichzelf naar de gym en hij was daar helemaal het mannetje. Hij had de grootste chest en een massieve fundering aan benen. Maar, hij trainde nooit specifiek zijn onderarmen… 

Stom natuurlijk, want na verloop van tijd werd dit zijn ondergang. Hij kon niet zwaar meer tillen, omdat ‘ie geen sterke grip had. Meiden namen hem niet (serieus), omdat het ventje nog smallere onderarmen had als hen zelf. Om over de onderarm trainende mannen in, tot voor kort, zijn gym nog maar te zwijgen.

Uit schaamte sloot hij zich op in zijn huis. Om zijn onderarmen te gaan trainen kwam niet in hem op. Naar het voorbeeld van zijn oude oma nam hij drie katten in huis. Je raad het al: deze liepen ook bij hem weg. Zat z’n oma opeens met 14 katten. De rest van zijn leven zou dunne-onderarm-man alleen blijven.

Nu even serieus over het trainen van de onderarmen

Naast dat dit natuurlijk ongelofelijk onzin is, heeft dit zojuist verzonnen verhaal wel een moraal; mannen, train die onderarmen!  Je zult niet veel in de gewichtsruimte kunnen doen als je moeite hebt om alles vast te houden wat je probeert te liften. Tenzij je afhankelijk wilt zijn van hijsbanden om door elke training te komen, kan jouw vermogen om voor langere tijd zwaarder te kunnen sjouwen het verschil zijn tussen een goede en een geweldige lichaamsbouw.

Voeg een van de volgende vier oefeningen toe aan je volgende bovenlichaam dagje en roteer elke sessie tussen de oefeningen.

Towel-grip Dead Hang

Handdoeken zijn een geweldige manier om je griptraining te te starten zonder externe belastingen aan je lichaam toe te voegen. Probeer in eerste instantie 30 seconden te kunnen hangen. Zodra je 60 of meer seconden hebt, ben je een onderarm freakshow aan het opvoeren! Houd jezelf zo lang mogelijk in een dead-hang voor 3 tot 5 sets.

Dumbbell Zottman Curl

Een van de redenen waarom jouw onderarmen de neiging hebben achter op je biceps te blijven, is omdat je zwaardere gewichten kunt krullen met een onderhandse greep dan met bovenhandse, terwijl deze laatste de onderarmen direct aan het werk zetten.

Met de Zottman-curl profiteer je van de sterkere onderhandse greep op de weg omhoog, maar switch je naar je zwakkere bovenhandse grip terug naar beneden om je onderarmen aan te vallen. Verlaag je gewicht langzaam, neem 3 tot 5 seconden in de verlaagde fase van de oefening. Dit zal je spier- en krachtwinsten maximaliseren.

Doe 3 tot 5 sets van 8 tot 12 herhalingen.

Barbell Reverse Curl

Dit is een geweldige zet om te doen voor hoge herhalingen. Het zal je een epische spierpomp geven. Houd je herhalingen soepel en gecontroleerd en richt je op zoveel mogelijk bloed in de onderarmen. Wil je nog meer winst? Volg onmiddellijk elke set met 15 tot 20 extra herhalingen met een onderhandse grip. Deze drop set heeft de neiging om die armaders in anaconda’s te veranderen.

Doe 3 tot 5 sets van 15 tot 20 herhalingen.

3 Ways to Turn Your Forearms into Firearms!

Uploaded by Men’s Health on 2016-10-17.

Flexed Arm Carry

Pak enkele middelzware dumbbells met een bovenhandse greep en hef ze op tot een positie met een bocht van 90 graden in je elleboog. Loop 25 meter, draai dan om en loop 25 meter terug naar de start.

Flexed-Arm Carry

Uploaded by Men’s Health on 2016-10-14.

Meer workout inspiratie

Implementeer deze oefeningen bijvoorbeeld wanneer je jouw schouders gaan aanpakken. Of wanneer je die hele goddamn chest gaat oppompen!

Men's Health

Reageer op artikel:
Zo train jij die onderarmen voor een beestachtige grip
Sluiten