Advertorial 21 mei 2019 A. de Jong

Zo blijf je de altijd bewegende arbeidsmarkt een stapje voor

Niets is zo veranderlijk als het weer, behalve de arbeidsmarkt. Die is constant in beweging en blijft veranderen. Vooral de freelance-markt staat niet stil. Die groeit drie keer sneller ten opzichte van de gehele arbeidsmarkt. Als bedrijf zit er dus maar één ding op: mee ontwikkelen. Maar hoe?

Steeds meer vakmensen werken zelfstandig

Rond 1750, in de vroegmoderne tijd, was eigenlijk iedereen freelancer. Je bood je ambacht aan en werd direct betaald door de gebruiker. In zekere zin gaan we weer een beetje die kant op, zij het in een andere vorm. Steeds meer uitmuntende vakmensen werken als zzp’er in plaats van in loondienst. Hen kun je vergelijken met de beste ambachtslieden van weleer. Maar waar vind je die en hoe bouw je een netwerk op?

Daar komt Jellow om de hoek kijken, een platform dat jou als bedrijf helpt de beste freelancers te vinden en een netwerk op te bouwen. Jellow zorgt ervoor dat je de voortrazende arbeidsmarkt een stapje voor blijft.

Samenwerken met andere bedrijven

Wat Jellow onder meer doet, is jou als bedrijf samen laten werken met andere bedrijven door freelance pools met elkaar te bundelen tot één netwerk. Zo’n centrale marktplaats scheelt freelancers een hoop administratieve rompslomp en biedt meer potentiële opdrachtgevers. Bedrijven weten op hun beurt beter wat ze kunnen verwachten, alleen al door te kijken wat freelancers bij andere bedrijven hebben gedaan. Het contact verloopt zonder tussenpersoon, ook wel zo lekker.

freelancer, jellow, arbeidsmarkt

De verschuiving op de arbeidsmarkt vindt overal plaats, ook op kleinschaliger niveau. Een groter netwerk met een specifiek inzicht in het aanbod aan freelancers biedt je als bedrijf de mogelijkheid veel sneller te schakelen. Heb je een bepaalde expertise niet in huis, dan kijk je gewoon even bij de buurman en vice versa. Leer je ook nog wat van als bedrijf.

Het voordeel aan Jellow is dat je niet betaalt per inhuur of per gewerkt uur. Opdrachtgevers betalen bij Jellow een abonnement. Dit houdt in dat je per jaar één bedrag betaalt, ongeacht hoeveel opdrachten jij uitzet, hoeveel freelancers jij uitnodigt voor je eigen freelance pool of hoeveel profielen jij bekijkt. Laat die ‘ambachtslieden’ maar binnenstromen.

In samenwerking met Jellow.

Reageer op artikel:
Zo blijf je de altijd bewegende arbeidsmarkt een stapje voor
Sluiten