Media 2 apr 2019 Jelle van Es

Yoshi’s Crafted World Review: Vrolijke platformgame voor de Nintendo Switch

De Nintendo Switch is een spelcomputer die van vele markten thuis is. Je kunt er op knallen met een shooter als Wolfenstein, grootse avonturen beleven met Skyrim of je eigen boerderij opbouwen met Stardew Valley. Toch zijn het met name de games van Nintendo zelf die echt de moeite waard zijn. Bijna twee jaar na de release is Zelda: Breath of the Wild nog altijd een must-have. Van de meeste Nintendo-iconen hebben we ook een nieuw avontuur te pakken, met uitzondering van Yoshi. Gelukkig krijgt de dino uit de wereld van Mario nu zijn eigen avontuur in Yoshi’s Crafted World.

Yoshi’s Crafted World – Launch trailer (Nintendo Switch)

Join Yoshi and explore a hand-made world, full of secrets to uncover in Yoshi’s Crafted World, out now on Nintendo Switch! Official Website: https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch/Yoshi-s-Crafted-World-1233953.html?c=purchase&utm_medium=social&utm_source=youtube&utm_campaign=YoshisCraftedWorld%7Co3%7CLaunchTrailer%7Cw13 ► Subscribe: https://www.youtube.com/user/NintendoUKofficial/?sub_confirmation=1 ► Facebook Nintendo Switch: https://facebook.com/NintendoSwitchUK ► Twitter Nintendo UK: https://twitter.com/NintendoUK ► Instagram Nintendo UK: https://instagram.com/NintendoUK #YoshisCraftedWorld #NintendoSwitch

Yoshi’s Crafted World zou je kunnen zien als de opvolger van Yoshi’s Wooly World, die een paar jaar geleden op de Wii U verscheen. In die game was Yoshi gemaakt van gehaakt wol. Deze keer lijkt de dino zo uit een knutselkamer te zijn gekomen. Yoshi lijkt een beetje op een knuffelbeer met zachte textielen stoffen en de wereld waarin hij rondloopt is van karton en andere knutselmaterialen.

Yoshi's Crafted World

Yoshi’s Crafted World maakt je vrolijk

Het levert een unieke stijl op en in combinatie met de vrolijke kleuren is het heel erg moeilijk om er niet happy van te worden. Dat wordt nog eens versterkt door de soundtrack, die overigens na een tijdje spelen ook wel op je zenuwen kan gaan werken. Te veel vrolijkheid is ook weer niet goed. Gelukkig is de game nog steeds fijn om te spelen met het geluid uit, dus wat dat betreft is er geen man over boord.

De gameplay in Yoshi’s Crafted World is redelijk simpel gehouden. In de game kun je verschillende vijanden op eten, die je vervolgens dan uitbroedt als een ei. Met zo’n ei kun je dan weer op vijanden schieten die een soort van beschermlaagje hebben, waarna je ze kunt verslaan. Verder heb je natuurlijk de verschillende obstakels waar je over heen moet springen, zijn er voorwerpen die je kunt verzamelen voor bonussen en krijg je te maken met diverse kleine puzzels. Ook is het leuk om te zien dat elk level diverse geheimen kent, waardoor het zeker de moeite waard is om een level voor een tweede of zelfs derde keer te spelen en zodoende alles er uit te halen.

Yoshi's Crafted World

Samen spelen

Dit alles is uiteraard in je eentje te doen, maar Yoshi’s Crafted World heeft daarnaast ook een coöperatieve modus, waardoor je het samen met een vriend of vriendin kunt beleven. Het is in die modus iets chaotischer, maar tegelijkertijd levert ook een hoop extra plezier op. Kortom, een game die van alle markten thuis is en ideaal is voor wanneer je een Nintendo Switch bezit en een nieuw platformavontuur wilt beleven.

Yoshi's Crafted World

Yoshi’s Crafted World is nu verkrijgbaar op de Nintendo Switch.