Redactie
Redactie Bikes 12 mei 2016

Yamaha XT550, Moto Guzzi SPII en Moto Guzzi 850 T3

Een heerlijke burger of een awesome custom bike; van allebei loopt het water in de mond. In deze wekelijkse rubriek delen we lekkerste en laatste tweewielers die we zijn tegengekomen op het web.

Yamaha XT550

Deze minimalistische motor is gebouwd door Maarten Poodt en is van top tot teen onder handen genomen. Sterker nog: alleen het motorblok is nog origineel. Het volledige frame is door Maarten gecreëerd, net als de voorvork en benzine- en olietank. Het zadel is op maat gebouwd en aan de binnenkant voorzien van bedrading. Ook de motor is volledig onder handen genomen. Nationale trots, met dank aan Maarten.

1984 Moto Guzzi SPII

Deze beige Italiaan is geen lichtgewicht, maar een flinke kerel. Een man van eenvoud en klasse. Simpel frame, grote banden, brute motor en weinig poeha. Het frame is ontdaan van alles wat onnodig bleek, de tank is aangepast en ligt nu rechts zodat de cilinderkoppen beter uitkomen. Om het beige te versterken, is bruin leder toegevoegd. Evenals het originele logo. We like!

Moto Guzzi 850 T3

We kunnen geen betere manier bedenken om te genieten van de lente in de Oostenrijkse Alpen, dan in het zadel van deze Moto Guzzi 850 T3 met een klassieke zijspan. Dit prachtexemplaar is het werk van National Custom Tech, een jong bedrijf in het pittoreske dorpje Feldkirchen in Karinthië. Negen jaar geleden is dit model uit 1975 al volledig onder handen genomen door andere bouwers, maar dat weerhield de Oostenrijkers er niet van om de motor een interne en externe update te geven. Alle bedrading is aangepakt, net als al het chroom en de lak. Verder is vrijwel alles origineel gebleven, op een aantal details na.

Reageer op artikel:
Yamaha XT550, Moto Guzzi SPII en Moto Guzzi 850 T3
Sluiten