Workout motivatie nodig? Deze fitness-bazen gaan je daar bij helpen

Je begeeft je wekelijks met de beste bedoelingen in de gym om jouw fysieke doelen na te streven. Maar in het leven van elke sportende man komt het moment dat je simpelweg even geen zin hebt om te trainen. Of dat je toe bent aan een vernieuwde workout. Laat Instagram je dan helpen. Of beter gezegd; laat onderstaande heren on the gram je dan de benodigde motivatie geven.

Als je het sociale medium namelijk juist inzet, kan het je hoop profijt bieden. Volg niet de jongetjes (vanwege hun kortzichtige gedrag kunnen we moeilijk spreken van een man) op Instagram die alleen maar naar de gym gaan om fitnessinfluencer te worden. Sowieso, mocht je dit in hun bio voorbij zien komen… meteen wegvegen. Volg ook niet de dummies die na het lezen van Fitness voor Dummies (dat boek is dus voor hen bedoeld) meteen pretenderen personal trainer te zijn.

Nieuwe workout energie in 3,2,1…

Wie dan wel te volgen? We raden je om aan een verscheidenheid aan Instagrammers te volgen. Mannen die je simpelweg motiveren om de gym in te duiken op het moment dat je aan niets anders kunt denken dan ribbelchips. Mannen die je nieuwe oefeningen laten zien en nog belangrijker: laten zien waar je op moet letten. Juiste uitvoering is namelijk essentieel. En mannen waardoor je gaat denken waarom je eigenlijk die gym induikt.

“Ja, maar wie zijn dat dan, oh alwetende Manners man?”. Leuk dat je het vraagt, we hebben er een paar op een rijtje gezet.

ATHLEAN-X

Jeff Cavaliere is de naam. Getallen zeggen niet alles, maar met ruim 700.000 volgers kan je er wel van uitgang dat hij populair is. In zijn video’s laat hij op een uitstekende wijze zien waar op te letten bij een oefening en hij geeft ook vaak net even een andere twist eraan.

And now for another episode of “Watch Me Change Colors Before Your Very Eyes”! Here, the technique I’m using is one of my favorites. It’s called a Stop Ladder. Perform a rep…then hold in the hardest position of the exercise for 1 second (in this case it’s at the middle of the curl). Perform 2 reps and then hold for 2 seconds. Keep going until you’ve done 5 reps for 5 seconds. At the end you will have done 15 reps and held for 15 additional seconds in the hardest range of the exercise! Not to mention the lovely “Athlean” red color that you’ll turn, and in my case, blend into the gym equipment behind me! Make them biceps pop and let the gains begin! #burstingbiceps #red #biceps #trythis #armgains #flex #thisainteasy #butitsworthit #teamathlean #athleanx #jeffcavaliere

31.2k Likes, 448 Comments – ATHLEAN-X™ | Jeff Cavaliere (@athleanx) on Instagram: “And now for another episode of “Watch Me Change Colors Before Your Very Eyes”! Here, the technique…”

JTM_FIT

Jay verkoopt via zijn social media zijn zelf ontwikkelde workout schema. Dit is overigens een aanrader mocht je opzoek zijn naar een hele nieuwe manier van trainen, want Jay doet veel op lichaamsgewicht, werkt met kettlebells en heeft extra aandacht voor een sterke core en een goed uithoudingsvermogen. Maar om dit schema aan te prijzen laat hij veel ervan op zijn Insta zien en hier plukken wij alleen maar de vruchten van.

🔥 LEG FINISHER 🔥 * Give this leg finisher a go next leg day. Here’s how it works… * 3-5 SETS / 60 sec. REST Deadlifts x 10 Front Rack Back Lunges x 10 Jump Squats x 10 * Go as heavy as possible while being able to maintain perfect form. Let’s get it done👊🏻 * www.thefunctionalmethod.com * #thefunctionalmethod #legday #functionaltraining #bodybuilding

4,971 Likes, 117 Comments – Jay T. Maryniak (@jtm_fit) on Instagram: “🔥 LEG FINISHER 🔥 * Give this leg finisher a go next leg day. Here’s how it works… * 3-5 SETS / 60…”

Joel Beukers

Een van de bekendere uit de lijst. Grote kans dat je deze ondernemer al eens voorbij hebt zien komen. Maar naast ondernemer traint Joel vooral erg hard en vaak. Hij schreeuwt (letterlijk) vaak genoeg tegen zijn volgers dat zij dit ook moeten doen. En eerlijk, dat kan op sommigen momenten best handig zijn. Laat in zijn stories vaak zien hoe en wat hij traint en hier kan je best wat aan hebben.

🏆2 Gouden oefeningen om die definitie in de BACK te optimaliseren👌🏻 Oefening 1️⃣: De Lat Prayer staand, nice and slow en even vast houden. Oefening 2️⃣: Pull Up Reverse Wide Grip, nice and slow✊🏻 Bekijk de hele training op mijn story en de LIVE WORKOUT van vandaag bij: @samhoogland 💪🏻 Ga voor goud en tag je Groei-Maatje!👇🏻 #v2 #cleannutrition #beukers #joelbeukers

3,319 Likes, 127 Comments – JOEL BEUKERS🏆 (@joelbeukers) on Instagram: “🏆2 Gouden oefeningen om die definitie in de BACK te optimaliseren👌🏻 Oefening 1️⃣: De Lat Prayer…”

Tom Barten

Oprichter van Personal Body Plan. Heeft met dit platform al velen geholpen en probeert dit ook met zijn Instagram te doen. Met succes. Probeert je op een no nonsens te laten nadenken over waarom je eigenlijk de gym induikt. En als je het even niet doet, wijst hij je subtiel op het belang ervan.

Wat je ook kunt doen? Natuurlijk kun je in je nest blijven liggen. Nog 20x op die snooze knop drukken. Tegen jezelf zeggen dat je echt geen zin hebt om te gaan omdat het zo warm is. Dat je echt even de motivatie mist. Dat je na de zomer wel weer gaat. Dat is de makkelijkste route. Bullshit. Wat je ook kunt doen? Uit je bed jumpen. Nu. Je hebt weer een dag dat je aan jezelf mag werken. In plaats van dat je zanikt en tegenstribbelt mag je eigenlijk alleen maar dankbaar zijn dat je deze mogelijkheid vandaag weer hebt. Dus kom uit je nest, doe je trainingsoutfit aan, ga naar de gym, haal het beste uit jezelf en maak jezelf trots. Juist dit zijn de momenten waarop je het verschil maakt voor jezelf. Actie, actie, actie! KISS #pbp #personalbodyplan

679 Likes, 32 Comments – ↻ 🇲 🇾 🇯 🇴 🇺 🇷 🇳 🇪 🇾 (@tom_barten) on Instagram: “Wat je ook kunt doen? Natuurlijk kun je in je nest blijven liggen. Nog 20x op die snooze knop…”

Reageer op artikel:
Workout motivatie nodig? Deze fitness-bazen gaan je daar bij helpen
Sluiten