A. de Jong
A. de Jong Health 20 mei 2019

Train als een elitesoldaat: de work-out van Air Force Special Ops

Zwemmen als een Navy Seal, kilometers afleggen met bepakking als een US Army Ranger en rennen als een marathonloper. Dat moet je kunnen om onderdeel te worden van de Air Force Special Ops. Met deze work-out van een elitesoldaat kom je een aardig eind op weg.

Iedereen die bekend is met de Navy Seals, weet dat je een krankzinnig trainingsprogramma moet afwerken om bij deze Amerikaanse speciale eenheid te komen. Minder bekend is de Air Force Special Ops, een onderdeel van de Amerikaanse luchtmacht waar ze nog een stapje verder gaan.

U.S. Air Force Special Ops Training: Exceeding Every Standard

Members of Air Force Special Operations are some of the most elite warriors in the military, and their job puts them in some of the most dangerous places and situations in the world. In order to survive, they have to train, prepare and surpass boundaries every single day.

Iemand wordt pas aangenomen bij deze eenheid als er een trainingsprogramma van 730 dagen succesvol wordt afwerkt. Vijf dagen per week wordt je als aspirant elitesoldaat van zes uur in de morgen tot vier uur in de middag afgebeuld. Gemiddeld 75 procent van de deelnemers valt af, terwijl de toelatingseisen al extreem streng zijn.

Het Air Force Special Ops-trainingsprogramma

Voormalig Master Sergeant van de Air Force Charles Harper Hannigan en Brad Borland, bodybuilder en voormalig elitesoldaat, hebben samen een pittige work-out samengesteld dat volledig is geïnspireerd is op de work-out van de Air Force Special Ops.

manners elite fitness Air Force Special Ops, work-out, elitesoldaat

“Voor een Spec Ops-aspirant is geen enkele dag hetzelfde. De training bestaat uit een mix van cardio, krachttraining en oefeningen voor speciale skills als touwklimmen, lopen met bepakking en opdrachten onder water”, zegt Hannigan. Met deze work-out kun je proeven van het leven van zo’n aspirant elitesoldaat.

De work-out van een elitesoldaat

De work-out bestaat uit drie rondes voor beginners en loopt afhankelijk van je fitnessniveau op tot zes rondes. Voel aan wat het beste bij je past, maar de belangrijkste voorwaarde is wel dat je jezelf tot het uiterste dwingt.

Hetzelfde geldt voor de frequentie per oefening. Begin met tien en probeer op te bouwen naar twintig.

1. Dynamische warming-up

2. Krachtcircuit

  • Pull-ups
  • Burpees
  • Push-ups
  • Planks (30 tot 60 seconden)
  • Box jumps

3. Conditiecircuit

Succes.

De work-out van een superheld

Je kunt natuurlijk ook trainen als een superheld. Check daarvoor de work-out van Jason Momoa voor zijn rol als Aquaman.

Primer Magazine

Reageer op artikel:
Train als een elitesoldaat: de work-out van Air Force Special Ops
Sluiten