Wonder Woman 1984 oogst lof: ‘Beste DC-film sinds The Dark Knight’

Vanaf 16 december draait Wonder Woman 1984 in de Nederlandse bioscopen, maar de eerste reviews lopen al binnen. Zoals we gewend zijn mag de pers altijd al eerder aanschouwen of het iets geworden is. Dit geldt dus ook voor de nieuwe Wonder Woman-film en de reacties zijn enorm positief. Hij wordt zelf de beste DC-film sinds The Dark Knight genoemd.

Volgens velen is The Dark Knight nog steeds de allerbeste film die voort is gekomen uit de koker van DC. Deze Batman-film won zelfs twee Oscars waaronder die voor beste mannelijke bijrol. Heath Ledger was werkelijk briljant als The Joker. The Dark Knight is dan ook nog steeds de meetlat waar alle andere DC films langs gelegd worden. Helaas was dat de laatste jaren heel pijnlijk.

Eindelijk weer een echt goede DC-film

Films als Justice League en Suicide Squad kwamen op geen enkele punt in de buurt van dit meesterwerk. Maar nu lijkt het dan toch weer eens te gaan gebeuren. De Gelukkige mensen die Wonder Woman 1984 al gezien hebben, zijn over het algemeen namelijk laaiend enthousiast. De eerste Wonder Woman-film kon al goede cijfers overleggen, maar het vervolg lijkt er nog een schepje bovenop te doen.

Wonder Woman 1984 speelt zich, zoals de naam al doet vermoeden, af in de jaren ‘80. Het hoofdthema is de Koude Oorlog en Diana (Gal Gadot) krijgt te maken met een nieuwe tegenstander, namelijk Barbara Ann Minerva (Kristen Wiig). Ze is een Britse Antropoloog die dankzij de plantengod Urtzkartaga superpowers heeft gekregen en haar naam vervolgens veranderd heeft Cheetah.

Wonder Woman 1984 overladen met lof

Dat verhaal klinkt nog niet heel bijzonder, maar blijkbaar is dat wel het geval en is vooral de uitvoering uitstekend. Reviewers mogen hun hele verhaal nog niet plaatsen, maar laten op Twitter al wel weten wat ze ervan vinden. Over het algemeen zijn ze het met elkaar eens. Wonder Woman 1984 is een superhero blockbuster zoals deze hoort te zijn. Van het verhaal tot de actie en het acteerwerk.

Wonder Woman 1984 op HBO Max

Of je het eens bent met deze lovende woorden kun je vanaf 16 december gaan ontdekken. Vanaf dan draait Wonder Woman 1984 in de bioscoop. Vanaf 25 december is de film ook te streamen via HBO Max. Helaas is deze streamingdienst nog niet beschikbaar in Nederland, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Wanneer dat is en wat je nog meer kan verwachten van HBO Max lees je hier.