De superman push-up: binnen 5 stappen lukt het jou ook

Goed trainen is vooral functioneel trainen. Blijf hierbij bij de basisoefeningen; het is niet voor niets de basis. Hou je progressie bij en je zult progressie boeken. Dat idee. Maar hoe leuk is het om een zware, functionele training in de gym af te sluiten met een speelkwartiertje. Met een oefening die er simpelweg bruut uitziet: de superman push-up. 

We hebben allemaal wel eens iemand in de gym gezien die een truc liet zien die een ongelooflijke balans, concentratie en kracht vergt. Een die de wetten van de fysica lijkt te buigen en de zwaartekracht trotseert. Zogenaamde super oefeningen; de manoeuvres op hoog niveau die je op Instagram voorbij ziet komen, maar je je nooit had kunnen voorstellen dat je het zelf zou kunnen.

Goed nieuws: met het juiste plan kun je precies leren wat er nodig is om deze heldenbewegingen te beheersen. Trainer Jay Maryniak is er van overtuigd dat hij je kan leren hoe je een van zijn favoriete oefeningen, de superman push-up, eigen kunt maken.

Wie deze Jay is? Nou, dat is onderstaande baas. Het kan zijn dat je hem al eens voorbij zag komen in onze lijst met fitness mannetjes on te gram die het volgen waard zijn. “De superman push-up is een van die badass, opzwepende, explosieve push-ups die je mensen ziet doen en dan bij jezelf denkt “Ik zou dat nooit kunnen doen””, zegt Maryniak. “Ik kan je verzekeren dat, met de juiste progressie, iedereen die superman push-up kan rocken.”

My athletic background👇🏻👇🏻 . . It’s a question a get a lot so I wanted to take a minute and let you guys know a little more about JTM . . I was always a good athlete as a kid. I played most sports when I was really young. Soccer, baseball, football and I was big into skateboarding. Baseball was definitely my favorite along with skateboarding. I played baseball until I was about 13 years old but then decided that I wanted to take on a life of drinking and drugging instead. I didn’t play any sports or do any working out of any kind until I got sober when I was 20 . . When I first got sober back in 2005, I joined a planet fitness and started taking karate. Had absolutely no idea what I was doing in the gym but you have to start somewhere . . As I continued training martial arts and working out, I got into Muay Thai kickboxing and Gracie Jiu Jitsu. I trained both for about 5 years. I did two smoker Muay Thai fights and got to a two stripe blue belt in jiu jitsu. I actually got my blue belt from Royce himself which was pretty cool . . I eventually stopped training martial arts and dove into a bunch of different things since then. Crossfit, endurance events (ran the NYC marathon and other long distance runs) bodybuilding and calisthenics / gymnastics . . It’s been an awesome journey. You don’t have to be some life long athlete to become a beats in the gym. I encourage you all to try different things and test yourself. I don’t believe there’s one right way of training. They all can add something to your arsenal and make you better all around. Expand your horizons and keep striving to be your best👊🏻 . . #calisthenics #bodybuilding #functionaltraining #crossfit #bodyweighttraining

18.8k Likes, 319 Comments – Jay T. Maryniak (@jtm_fit) on Instagram: “My athletic background👇🏻👇🏻 . . It’s a question a get a lot so I wanted to take a minute and let you…”

Gym talk: volg dit schema en het gaat je lukken

Wij kunnen hier wel uit gaan schrijven hoe je het moet leren, maar Jay kan dat veel beter. Plus, hij heeft er een prachtig simplistisch filmpje voor opgenomen. Zonde om dat niet te laten zien, toch?

Secrets to the Superman Pushup | Hero Moves | Men’s Health

Few body-weight moves are as impressive as the Superman Pushup, which has you briefly taking flight – just like the Man of Steel. With hard work and smart progressions, you can master this IG-worthy move. It looks impressive and it’s an incredible workout for your chest and triceps, too.

Onthoud dat de superman push-up niet noodzakelijkerwijs het type oefening is dat nu dagelijks in je standaardroutine voorbij gaat komen. Zie het als iets om naar toe te werken. Vlieg één keer per week door de gym als je de juiste vorm te pakken hebt en hou de setjes laag, in de richting van 2 sets van 3 tot 5 herhalingen.

Mes's Health USA

Reageer op artikel:
De superman push-up: binnen 5 stappen lukt het jou ook
Sluiten