Met deze tips stap jij vol zelfvertrouwen de sportschool binnen

De sportschool. Voor iedereen die net begint met trainen kan de spreekwoordelijke drempel om naar binnen te gaan, best wel een grote zijn. Je kan zelfs een hekel krijgen aan de gym. Niet eens vanwege het daadwerkelijke trainen op zich, je bent misschien wel bang voor het idee dat je bekritiseerd gaat worden. Terwijl het helemaal niet nodig is.

Je bent natuurlijk ook vrij zelfbewust in de gym. Er hoeft voor sommigen maar iets te gebeuren waarna zij zichzelf voorgoed verbannen uit hun sportschool. Terwijl ze er pas net lid van zijn. Je kan de gym zo haten dat het zo erg dat je tijdens de spits de gym vermijdt om zo maar het oordeel van anderen af te wenden. Zelfs als dat betekend dat je om zes uur ‘s morgens al in de weer bent.

De sportschool kan aanvoelen als een snelkookpan voor veel beginnende gymbezoekers, verteerd door het idee dat alle ogen op hen gericht zijn. Maar de angst voor het oordeel van heavy-lifters of marathonlopers, die meestal alleen geloof hebben in hun eigen trainingsregime, mag voor een beginnende sporter niet te zwaar wegen. Hier zijn enkele tips voor het minder angstig voelen tijdens het sporten en het overwinnen van de sportschool op je eerste dag.

Breng een vriend mee

De sportschool hoeft geen eenzame ervaring te zijn. Als je een vriend meeneemt, kun je een deel van de aanvankelijke angst om een ​​drukbezochte ruimte binnen te gaan verlichten. Het hebben van een vriend met wat expertise in de sportschool kan je ook helpen vertrouwd te raken met basis oefeningen of gewichtmachines. Beter nog, een recente studie heeft aangetoond dat het hebben van een emotioneel ondersteunende oefenpartner de trainingsfrequentie zelfs kan verhogen.

Word lid van een groepsfitnessles

Deelnemen aan een trendy groepsfitnessles kan intimiderend aanvoelen. Maar, het is ook een geweldige plek om de basis te leren en feeling te krijgen met de sportschool.

Zodra jij je aanmeldt voor een les, voelt het vaak meer als een afspraak of vergadering die je niet kunt wijzigen. Dus ga je. Plus, we kunnen je met zekerheid vertellen dat je meer geneigd bent om vrienden te maken. Iets met twee vliegen in een klap? Vooral in klassen die partnerwerk aanmoedigen zoals bij sommige CrossFit sportscholen is dit een mooi iets om te ervaren.

Neem een personal trainer

Niet alle personal trainers zijn gelijk in niveau. Sommige zijn uitstekend, goed geïnformeerd en bemoedigend. En anderen, nou, beoefenen vooral de kunst van de bro-wetenschap. Dit gezegd hebbende, het vinden van een goede trainer die je helpt met de juiste vorm en een routine te ontwikkelen, is een uitstekende manier om je fitnessreis te beginnen. Het is vooral belangrijk om een trainer te vinden die compatibel is met je doelen en je aanmoedigt wanneer je hem nodig hebt.

Iedereen begint ergens in de sportschool

Elke competitieve powerlifter, marathonloper of triatleet in de geschiedenis begon op dag één. Je moet niet verwachten dat je op de eerste dag 100 kilo gaat drukken of 20 kilometer zonder zweet rent. Elke bewegingsfanaat hoort dit te snappen. Hou jezelf niet bezig met het aantal calorieën op een loopband of de hoeveelheid gewicht.

In plaats daarvan, geef jezelf de tijd om klein te beginnen. Geniet van de vooruitgang die je dag in dag uit maakt. Wees ook niet bang om hulp te vragen. De sportschool is tenslotte een gemeenschappelijke ruimte. Niemand mag zich niet op zijn plaats voelen als het gaat om zelfverbetering.

Wil je weten hoe vaak je per week naar de sportschool zou moeten? Klik dan hier.

Vitals

Reageer op artikel:
Met deze tips stap jij vol zelfvertrouwen de sportschool binnen
Sluiten