Je fitness-regime hervatten na de zomer? Zo blijf je fit!

Marlon Labrie 9 sep 2018 Health

Van flaneren op het strand zit je nu weer in de schoolbanken of ben je hard aan het werk. Heb je nog wel tijd om naar de gym te gaan met al die verplichtingen van het “normale” leven? Tuurlijk, met deze vijf tips heb je de motivatie om te gaan sporten binnen no time terug.

1. Een duidelijk sportschema.

Begin met goed plannen, prioriteiten stellen en keuzes maken. Bekijk je trainingsschema en leg die naast je agenda. Plan slim en bekijk wat je bijvoorbeeld op een andere dag kan doen. Plan je sportsessies in als een belangrijk punt in je agenda, zo heeft het voorrang en kun jij lekker onbezorgd sporten.

2. Geef niet op!

Wanneer je door een drukke dag werk of school allemaal wat minder gaat in sportschool, moet je niet in een negatieve spiraal terechtkomen. Iedere dag is anders, soms heb je een goede dag waarbij je een record verbreekt en op een slechte dag ben je na twee setjes bankdrukken al helemaal gesloopt. Dit is heel normaal en maakt helemaal niet uit. Wanneer je bijvoorbeeld wat moe voelt, overweeg dan een lichte training te pakken. Want zeg nu zelf: een lichte of aangepaste training is alsnog beter dan een avond niets doen!

3. Neem een groeimaatje mee naar de sportschool!

Motivatie kwijt zijn is helemaal niet gek, maar gemotiveerd blijven is wel belangrijk. Ga een keer met je beste maat sporten om meer motivatie en inspiratie te krijgen. Door te blijven experimenteren met oefeningen doe je meer inspiratie op en kun je die oefeningen zelf toepassen. Daarnaast is het natuurlijk hartstikke tof om een keer met je beste (groei)maat te sporten, bespreek het weekend en boek resultaat in de sportschool

4. Varieër in trainingen en oefeningen

Week in week uit dezelfde workout doen, kan gaan vervelen en zo je motivatie naar beneden halen. Probeer eens een schema van je vrienden of vraag de sportinstructeur om een nieuw schema en andere oefeningen, hij is er niet voor niets natuurlijk. Eens wat anders proberen? Ga bij droog weer eens hardlopen in het bos in plaats van lopen op de loopband. Wees niet bang om in de gym om nieuwe oefeningen te vragen en probeer eens wat nieuws om je motivatie hoog te houden.

5. Trakteer jezelf

Wat is er nu leuker dan nieuwe spullen kopen? Speur alle fitness sites af en koop wat nieuwe items. Wanneer je wat nieuws koopt, krijg je (meestal) gelijk zin om het aan te trekken en te gebruiken. Dat geldt ook voor het sporten. Trakteer jezelf eens op nieuwe supplementen of bijvoorbeeld nieuwe sportshirts. Investeer in jezelf en je zal zien dat je gemotiveerder zal zijn. Met een nieuwe outfit en nieuwe eiwitshakes krijg je toch gelijk zin om die hele tent af te breken!

Menshealth

Reageer op artikel:
Je fitness-regime hervatten na de zomer? Zo blijf je fit!
Sluiten