Tom Cruise recenseert Tenet vanuit de bioscoop

Tenet is eindelijk weer eens een ‘kaskraker’ in de bioscoop. De film krijgt overwegend lovende recensies. Niet alleen van filmmedia en -recensenten, maar ook van Tom Cruise.

Net als veel mensen heeft ook acteur Tom Cruise de bioscoop gemist. Op Twitter vertelt de Mission Impossible-acteur weten dat hij in Londen naar een screening is geweest van Christopher Nolans Tenet. “Wat heerlijk om weer in de bioscoop te zijn”, zegt de 58-jarige na afloop blij in een video die hij deelde. De film gaat over een geheim agent, die gebruik maakt van tijdsomkering in een poging Wereldoorlog III te voorkomen. De cast bestaat uit onder anderen John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki en Kenneth Branagh.

Tom Cruise vanuit de bioscoop: ‘Tenet is een grote film’

“Grote film. Groot scherm. Ik heb genoten”, aldus Tom Cruise na zijn eerste bezoek in tijden aan een bioscoop. De Amerikaanse acteur bedekt in de video zijn gezicht, maar wordt alsnog herkend door voorbijgangers als hij in zijn auto bij een stoplicht staat. “Hoe is dat nou mogelijk, ik heb een masker op”, reageert hij met een knipoog.

Tom Cruise bezocht Tenet samen met Mission Impossible-regisseur Christopher McQuarrie in de bioscoop. De twee mochten afgelopen maand voor het eerst sinds corona weer aan de slag met de opnames van het zevende en achtste deel van de actiereeks in Londen. Daardoor kon de filmster voor het eerst in tijden weer naar de bioscoop. In de Amerikaanse staat Californië, waar hij woont, zijn alle bioscopen en filmhuizen nog gesloten vanwege de pandemie.

Lovende recensie voor Christopher Nolan

Tom Cruise is niet de enige die positief is over Tenet. De lovende recensie vliegen regisseur Christopher Nolan om de oren. Lees daarover meer in dit artikel.

🎬 Check ook: Nieuw op Netflix in september: 23 films en series om naar uit te kijken