Nederlandse Tesla-bestuurder wacht megaboete na 172% te snel rijden

Tesla’s zijn bloedsnel en tegelijkertijd muisstil. Een gevaarlijke combinatie, want daardoor heb je soms niet door hoe hard je eigenlijk gaat. Daar kunnen meerder Tesla-bestuurders over meepraten. Zij werden namelijk allemaal betrapt door de zogenaamde Rent-A-Cop. Eén van hen reed zelfs 172% te hard binnen de bebouwde kom.

Voor wie niet weet wat Rent-A-Cop is even een korte uitleg: Rent-A-Cop is een initiatief waarbij bewoners via sociale media kunnen aangeven waar zij graag snelheidscontroles zouden zien. Wanneer genoeg mensen hun zorgen uiten over een bepaald stuk wegdek, rukt de politie uit met lasergun. Zo gebeurde ook vorige week op de Beneluxbaan in Amstelveen.

Tesla-bestuurders met een zware rechtervoet

Een behoorlijk aantal auto’s gingen op de bon. Sommigen met slechts een aantal kilometer per uur, maar er waren ook uitschieters die het aanzienlijk minder nauw namen met de snelheidslimiet. Bij die laatste groep zaten ook een aantal Tesla-bestuurders. Drie van hen werden betrapt toen ze minimaal 30 km/u te hard reden, maar de vierde maakte het nog een stuk bonter.

Deze bestuurder van een Tesla Model 3 werd namelijk geklokt op 136 km/u op een weg waar maximaal 50 km/u is toegestaan. Een overtreding van 86 km/u en dat betekent dat de Tesla-bestuurder het rijbewijs mocht inleveren en lopend naar huis moest. Daar zal binnenkort ook een flinke boete op de deurmat vallen.

Porsche Taycan op de bon

Het zijn overigens niet alleen Tesla-rijders die flink het gas indrukken. Ook bestuurders van andere elektrische auto’s worden wel eens staande gehouden. Zo werd begin dit jaar een 24-jarige bestuurder betrapt toen hij een Porsche Taycan aan het testen was. Tijdens een testrit drukte hij het gas net even wat te diep in toen hij een politieagent met lasergun passeerde.

View this post on Instagram

Vanochtend werd op de N33 ter hoogte van Wildervank het rijbewijs ingevorderd van een 24 jarige inwoner van de gemeente Veendam. Tijdens het maken van een proefrit wilde hij de auto testen. Dit ging echter gepaard met verschillende verkeersovertredingen. Van buiten noodzaak stilstaan op een autoweg tot een gemeten snelheid van 214 km/u, daar waar 100 km/u is toegestaan. Na correctie bleef er 207 km/u over. Een overschrijding van 107 km/u. Laat een proefrit niet ten koste gaan van uw rijbewijs, uw veiligheid en dat van anderen. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt en ook zal hij worden aangemeld voor de educatieve maatregel gedrag (EMG).

A post shared by Team Verkeer Noord-Nederland (@teamverkeer_nn) on

Op de N33, waar 100 km/u is toegestaan, werd de Taycan-rijder geklokt op 214 km/u. Met correctie kwam hij uit op 107 km/u. Dat betekent een flinke boete, het kwijtraken van het rijbewijs en een verplichte EMG-cursus. Deze cursus kost ongeveer 1.100 euro en is voor rekening van de overtreding.

Tesla Model S vs. Porsche Taycan

Dat de Porsche Taycan en de auto’s van Tesla enorme rap zijn, mag duidelijk zijn. Maar welke van de twee is nu eigenlijk het snelste? Het antwoord op die vraag vind je hier.

Reageer op artikel:
Nederlandse Tesla-bestuurder wacht megaboete na 172% te snel rijden
Sluiten