Met deze 8 super simpele tips wordt afvallen net iets gemakkelijker

Afvallen. Zeker in deze tijd van het jaar houdt het velen van ons bezig. Met een fit lijf aan het strandseizoen starten is voor de meeste mannen de reden voor dat sportabonnement. Het is jammer dat je niet afvalt van stress, want anders zou het een stuk rapper gaan. Stress om het afvallen, om zo snel mogelijk die kilo’s kwijt te raken. Deze tips gaan daar aan bijdragen.

De strijd tegen de kilo’s

Je kent vast wel die ene gast in de sportschool die als een jekko is veranderd van een ware kiloverzameler tot een heuse adonis. En wanneer jij met je goede gedrag naar hem toeloopt en vraagt hoe hij dat toch voor elkaar heeft gekregen, zegt ‘ie alleen maar dat hij de frisdrank heeft laten staan. Hoewel dit haast te mooi lijkt om waar te zijn, kunnen kleine veranderingen in jouw levensstijl resulteren in groot vetverlies.

Naast het zelfverbod op frisdrank, zijn er meer dan genoeg eenvoudige, alledaagse gewoonten die jij je eigen kunt maken om af te vallen. Een gezond soort dieet is namelijk het dieet dat je elke dag van je leven kunt doen. Begin met een van deze tien eenvoudige gewoonten – vandaag nog! – en je zult snel afvallen en je beter voelen.

Afvallen wordt zo veel makkelijker met deze 8 tips

Maak jouw doel duidelijk

Een sixpack, dat is geen doel. “Wat wil je? Ja, uhhh, afvallen…” Ook niet goed. Hoeveel wil je afvallen? Daar gaat het om. Jouw doel moet je kunnen meten en begrijpen. Schrijf het op en zorg dat je er dagelijks aan herinnerd wordt. Ga ook op de weegschaal staan wanneer je begint en weeg jezelf meerdere keren per week. Studies tonen aan dat dagelijkse wegingen de inspanningen voor gewichtsverlies verbeteren. Maar focus niet te veel op de cijfers en onthoud dat een weegschaal geen onderscheid maakt tussen vet en vetvrije massa: het helpt vooral om dingen ‘in toom te houden’.

Afvallen met behulp van intervaltraining

Studie na studie blijft maar tonen dat trainingen met interval cardio effectiever en tijdzuiniger is dan langere activiteiten die met een lagere intensiteit worden uitgevoerd. Op zoek naar een dampende training? We helpen je graag op weg.

Baseer de koolhydraatinname op het activiteitsniveau

Natuurlijk zijn koolhydraten belangrijk. Maar op de dagen dat je niet traint, heb je gewoon niet zoveel nodig in vergelijking met de dagen waarop je dit wel doet. Vuistregel: hoe actiever je bent, hoe meer koolhydraten je eet en omgekeerd. Vervang op dagen dat je niet traint de koolhydraten door eiwitten.

Zet het in je telefoon

Apps als MyFitnessPal zijn de ultieme manier om een beeld te krijgen van wat je allemaal in het mondje stopt op dagelijkse basis. Helemaal als je net start met afvallen. De kans is groot dat je meer eet dan je denkt, waardoor het ook een goed idee is om voedsel te wegen. Dit zorgt ervoor dat de tracking nauwkeurig is.

Eet vooral ‘s ochtends

Een studie gepubliceerd in het Amerikaanse The Journal of Nutrition toont aan dat het eten van de meeste calorieën eerder op de dag, de gewichtsveranderingen positief beïnvloedt. Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar. Je kent het wel.

Vervang dat bijgerecht

Restaurants vinden het helemaal prima wanneer jij dat patatje wil vervangen door gestoomde groenten. Het enige wat je hoeft te doen is vragen. Misschien minder lekker, maar je loopt uiteindelijk ook minder lekker over het strand wanneer je het niet vraagt. Aan jou de keuze.

Altijd blijven lachen tijdens het afvallen

De makkelijkste en fijnste tip van allemaal. Een studie die gepresenteerd is op het Europese congres over obesitas sprak uit dat degenen die hard lachten voor ongeveer 10 tot 15 minuten per dag, een extra 10 tot 40 calorieën per dag verbranden. Vermenigvuldig dat met 365 en dat telt lekker op.

Onthoud: het is niet alles of niets

Mocht het nou een keer voorkomen dat er tijdens het ontbijt een dikke, sappige burger voor je neus ligt, denk dan niet meteen dat de rest van de dag ‘toch al verpest is’. Laat niet één moment van onoplettendheid al jouw progressie verpesten. Want dat moment, dat komt er. Het is de kunst om het afvallen daarna meteen weer op te pakken.

Nog sneller afvallen

Afvallen begint bij beter eten. Heb je daar moeite mee en ben je op zoek naar een nieuwe dieet? Probeer dan eens Lazy Keto of gebruik deze 7 tips om intermittent fasting onder de knie te krijgen.

Men's Health

Reageer op artikel:
Met deze 8 super simpele tips wordt afvallen net iets gemakkelijker
Sluiten