Jelle van Es Films & Series 19 jan 2018

Street Fighter V heeft een heerlijke uitbreiding gekregen

Zo’n twee jaar geleden maakten we kennis met Street Fighter V. In de maanden voorafgaand aan de release waren we super enthousiast over de game. En toen hij uitkwam, bleek het vechtsysteem van de game echt heel erg goed te zijn. Er was echter één punt waarop de game tegenviel: er was nauwelijks content voor hen die graag tegen de computer wilden vechten. Het voelde daarmee een beetje als half werk. Nu, bijna twee jaar na de release, is de Street Fighter V Arcade Edition uitgebracht. Dit is de versie die Street Fighter V destijds moest zijn en zorgt er voor dat we nu weer helemaal verslaafd zijn.

Street Fighter V Arcade Edition

Nu hebben we wel goed nieuws voor de bezitters van het originele Street Fighter V. De content die wordt toegevoegd aan de game is voor hen gewoon gratis beschikbaar. Met andere woorden: je hoeft Street Fighter V Arcade Edition niet te kopen als je het origineel al hebt. Wel heb je het voordeel dat je met de game gelijk toegang krijgt tot de dlc-vechtersbazen die via seizoen 1 en 2 zijn vrijgegeven. Heb je de gewone Street Fighter V, dan moet je die personages kopen door middel van in-game currency. Als je genoeg gespeeld hebt, is dat geen probleem. Speel je de game niet al te veel, dan zul je eerst flink moeten grinden om ze vrij te spelen.

Street Fighter V Arcade Edition

De belangrijkste toevoeging die de wereld van Street Fighter V dankzij deze nieuwe versie krijgt, is de arcade-modus. Binnen deze modus krijg je een serie aan gevechten voorgeschoteld en kun je door die serie te voltooien aan het einde mooie cinematics en artwork vrijspelen. Er zijn meer dan tweehonderd varianten beschikbaar, dus het zal een tijdje duren voordat je alles hebt. Daarnaast is het leuk om te zien dat je in de arcade-modus meerdere paden kunt volgen. Je kiest in welke setting je wil vechten, waarbij de setting gekoppeld is aan de games in de serie.

Street Fighter V Arcade Edition en de andere modi

Naast deze toevoeging zijn er nog een paar andere modi toegevoegd. Zo kun je in Team Battle Mode twee teams samenstellen op de bank en kun je jouw team laten vechten tegen het team van je vriend. Verder is er een Extra Battle Mode beschikbaar, waarmee je speciale challenges krijgt om bepaalde in-game voorwerpen vrij te spelen om daarmee weer jouw personage te pimpen. Ook verschijnen binnenkort Special Challenges, die je om de zoveel tijd een extra uitdaging geven.

Street Fighter V Arcade Edition

Tel hier het nog altijd uitstekende vechtsysteem, de mogelijkheid om met extra V-triggers in de game los te gaan en de heerlijke graphics bij op en je hebt een ideaal totaalpakket. Als je het oude Street Fighter V bezit, dan is dit het moment om die game er weer bij te pakken. En als je die destijds bewust hebt overgeslagen, krijg je voor een budgetprijs van zo’n 37 euro een zeer uitgebreide en fijne vechtgame. De game is nu beschikbaar voor de PlayStation 4.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.