Sharon van der Werf
Sharon van der Werf Gezondheid 29 apr 2022

4 schouderoefeningen van personal trainer Ryan Reynolds en Hugh Jackman

Deze zomer met brede schouders op het strand lopen? Don Saladino, een bekende personal trainer van verschillende beroemdheden, deelt zijn vier favoriete schouderoefeningen waarmee een flinke schouderpartij gegarandeerd is. Hij traint onder anderen Ryan Reynolds en zijn vrouw Blake Lively, Hugh Jackman, Anne Hathaway en Jake Gyllenhaal. Daarmee is hij dus onder andere verantwoordelijk voor de lichamen van Deadpool en Wolverine. Geen slecht CV.

En Saladino is gelukkig de beroerdste niet, want hij vindt het leuk om zijn kennis te verspreiden. Zo deelt hij regelmatig tips op gebied van gezondheid, trainen en afvallen. Eerder bijvoorbeeld deze afvaltips, voor iedereen die een paar kilo kwijt wil. Vandaag komen daar trainingstips voor brede schouders bij.

Schouders trainen

In dit artikel op de website van de Amerikaanse Men’s Health deelt hij vier onmisbare schouderoefeningen, waarmee je beide schouders in vuur en vlam zet.

1. Seated Dumbbell Press

Deze oefening is een klassieker, en hij mag volgens de personal trainer dan ook niet in een trainingsschema voor schouders ontbreken. Zou krijg je dus die beestachtige armen van Deadpool en Wolverine.

Vind je het lastig om helemaal rechtop te zitten? Volgens Saladino is kaarsrecht zitten niet voor elk postuur de beste optie. Mocht jij een rechte rug vervelend of pijnlijk vinden, zet het bankje dan een beetje schuin.

2. Head-Supported Rear Delt Fly

De Head-Supported Rear Delt Fly zet de achterkant van jouw schouders op de kaart. Met de ‘standaard’ oefeningen als een Overhead Press en een Seated Dumbbell Press pak je de achterkant van je schouders niet mee. Voeg deze oefening dus zeker los toe aan jouw schema om je volledige schouderkop te trainen.

Gebruik bij deze oefening voor je schouders een lichter gewicht met een hoog aantal herhalingen. Op die manier houd je de beweging beter onder controle.

3. High Incline Lateral Raise

Ook voor de High Incline Lateral Raise heb je een bankje nodig. Zet deze in een hoek van zo’n 30 graden, en leun hier met je borst tegenaan. Dit zorgt ervoor dat je niet vals kunt spelen, en alle kracht uit je schouderspieren moet halen. En dat is natuurlijk waar we voor gaan. Ook zorgt het leunen tegen het bankje voor een betere uitvoering van de oefening.

Ook voor deze oefening geldt: kies een laag gewicht en een hoog aantal herhalingen. Tenzij je Deadpool of Wolverine bent, dan pak je het zware werk, maar we leven helaas in de echte wereld.

Half-Kneeling Single-Arm Kettlebell Press

Bij de Half-Kneeling Single-Arm Kettlebell Press komt er niet alleen kracht, maar ook een stukje balans om de hoek kijken.

Daarnaast voorkomt het zittend uitvoeren van de oefening dat je je onderrug te veel strekt. Dit gebeurt vaak bij een staande Kettlebell Press, en door de oefening knielend te doen voorkom je dat dus.

Ryan Reynolds (Deadpool) vs. Hugh Jackman (Wolverine)

Beide acteurs zijn al jaren verwikkeld in een hilarische onderlinge strijd. Lees hier een paar voorbeelden.

schouders, trainen, personal trainer, hugh jakman, ryan reynolds, schouderoefeningen, wolverine, deadpool
(Afbeelding: Marvel) (Afbeelding: Marvel)

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
4 schouderoefeningen van personal trainer Ryan Reynolds en Hugh Jackman
Sluiten