Noah Korevaar
Noah Korevaar Films & Series 9 jul 2021
Leestijd: 2 minuten

Red Notice: Dwayne Johnson deelt groot nieuws over duurste Netflix-film ooit

Dwayne Johnson heeft eindelijk de releasedatum en een foto gedeeld van de grootste Netflix-film ooit: Red Notice. Met onder andere Ryan Reynolds en Gal Gadot.

Disney+ zet gigantisch in op Star Wars en Marvel, HBO Max heeft DC en Game of Thrones en Amazon heeft James Bond gekocht. De voorsprong die Netflix al die jaren heeft opgebouwd wordt opeens moeiteloos ingelopen.

Duurste Netflix-film ooit

Gelukkig zit Netflix ook niet stil. Het bedrijf komt namelijk later dit jaar met de duurste Original-film tot nu toe. Voorheen was dat 6 Underground, een actiefilm van Michael Bay met Ryan Reynolds in de hoofdrol. Die stuntfilm kostte de streamingdienst maar liefst 150 miljoen dollar om te maken.

Daar gaat een nieuw project met Dwayne ‘The Rock’ Johnson makkelijk overheen. Dan hebben we het over Red Notice, een blockbuster van de regisseur achter Central Intelligence en Skyscraper. Allebei films met Dwayne Johnson in de hoofdrol.

200 miljoen dollar

Reynolds hoeft het record van duurste Netflix-film ooit in ieder geval niet af te staan. Hij speelt namelijk naast Johnson en Gal Gadot ook een grote rol in de ambitieuze Original. De film gaat naar verluidt 200 miljoen dollar kosten om te produceren. Daarvan gaat tien procent de portemonnee van Johnson in: hij krijgt 20 miljoen dollar voor zijn rol.

Maar goed, daar krijgt Netflix ook een flink marketingkanaal voor terug. The Rock deelde vorig jaar al regelmatig updates over de film, maar mede door de pandemie bleef een concrete releasedatum uit. Tot nu.

Dwayne Johnson geeft update

Middels een nieuwe tweet heeft Johnson aangekondigd dat Red Notice vanaf 12 november 2021 op Netflix te streamen zal zijn. Over het verhaal is nog nagenoeg niks bekend, maar de beschrijving van de nieuwe foto verklapt in ieder geval een soort heist-scenario: “FBI’s topprofiler. ‘s Werelds meest gezochte kunstdief. En de grootste oplichter die de wereld nog nooit heeft gezien…” Zo beschrijft hij de personages van Ryan Reynolds, Gal Gadot en zichzelf.

Wereldwijd event

Johnson is ook als producent bij de film betrokken, namens zijn productiebedrijf Seven Bucks Productions.

“Met Red Notice was ons doel bij Seven Bucks Productions om traditionele barrières te doorbreken en een echt wereldwijd evenement voor het publiek te creëren.” Hij voegde toe: “Netflix heeft laten zien dat zij de perfecte partners zijn om dit doel te bereiken. Ik bewonder de ambitie van Netflix om een ​​van de grootste filmstudio’s ter wereld te worden. Hun originele inhoud genereert lovende kritieken en nodigt uit tot volledige samenwerking op elk productieniveau. Hun tomeloze enthousiasme voor Red Notice wordt evenzeer geëvenaard door hun toewijding om het publiek op internationale schaal te entertainen.”

Een eerste trailer blijft voorlopig nog uit, dus voor nu moeten we het met het bovenstaande beeld doen. Wordt vervolgd! Reynolds en Gadot hebben er in ieder geval ook zin in:

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.