Redactie
Redactie Women 22 feb 2018

Van pornoster tot CEO en miljonair: dit is Jessie Andrews

Het verhaal van Jessie Andrews is alles behalve standaard. Met pas 25 jaar op haar levens-cv, heeft ze nu al meer meegemaakt dan menig leeftijdsgenoot. Ze begon aan de absolute onderkant, maar verkoopt haar kleding inmiddels aan de Hadids, Jenners en Kardashians van deze wereld. 

Middelbare school werd ‘m niet voor Jessie; het was de mode-industrie die haar aandacht trok. Ze ging aan de bak bij American Apparel, waar ze als 17-jarig meisje werd gescout voor een campagne van het merk. Geen vreemde keuze, haar uiterlijke-cocktail van Chinese, Ierse en Letse roots maken haar tot een bijzondere verschijning.

Jessie Adrews als pornoster en muzikant

Waarom dan toch die porno-industrie? Volgens Vice hoorde ze van een vriendin dat je kruiwagens met poen kon binnenharken door als figurant met je tepels te zwaaien. Van het één kwam al snel het ander en voor ze het wist, speelde ze de hoofdrol in de video’s. Een simpele zoekopdracht levert je het bewijs (NSFW, mocht je dat nog niet hebben bedacht). Of ze spijt heeft? “Absoluut niet. In het begin deed ik het voor de geld, ik had grootse plannen en wilde reizen. Achteraf heb in die periode meer geleerd over het leven en mijn seksualiteit, dan anderen in tachtig jaar doen.”

In tegenstelling tot veel collega’s in de industrie, bleek Jessie wel ambitieus en geen zwak te hebben voor alcohol en drugs. Ze besloot achter haar computer te kruipen om een paar tracks te componeren. En niet zonder succes. Van 2013 tot 2016 bracht ze drie EP’s en een handje vol losse house tracks uit. Bagger zoals we gewend zijn van Paris *proest* Hilton? Zeker niet. Luister maar:



Jessie Andrews als CEO, mode-ontwerper en Insta-model

Pornoster, muzikant, modelleren, de wereld afreizen om te dj’en op fancy feestjes; het bleek niet genoeg voor de toen 21-jarige Jessie. Haar eerste liefde kwam weer om de hoek kijken: mode en sieraden. Haar label Bagatiba (minimalistische sieraden) werd een groot succes, mede dankzij de promotie van alle vrouwen die op een of andere manier aan Kanye West gerelateerd zijn en er naar het schijnt een carrière op nahouden op Instagram. Dit geldt overigens ook voor Jessie zelf, die inmiddels 265k volgers aantikt.

In plaats van de vers gestoomde flappen over de balk te smijten, besloot ze het geld in twee mode-labels te investeren: Basic Swim en Jeu Illimité. Zoals het een echte opstartende CEO betaamt, bemoeit ze zich met alles. De designs, de productie, distributie en zelfs de ontwikkeling van de webstores. Inmiddels is ze 25 en is het eerste miljoen een feit. En de porno die ze ooit gemaakt heeft? Daar is ze nog steeds trots op: “Ik had nooit kunnen staan waar ik nu sta, als ik niet werkzaam was geweest in de porno.” Zo, alle vooroordelen kunnen de prullenbak in.

Reageer op artikel:
Van pornoster tot CEO en miljonair: dit is Jessie Andrews
Sluiten