Advertorial 14 mei 2019 A. de Jong

De perfecte combinatie tussen software en menselijkheid

We doen allemaal volop mee aan de platform-economie. Denk aan Bol.com, Marktplaats of Etsy, waar je kleding, spullen, zelfgemaakte producten en zelfs diensten koopt. Platformen die ervoor zorgen dat alle verkoop digitaal en vanuit je stoel geregeld kan worden, waarbij geen menselijk contact nodig is. En dan heb je Jellow, een platform voor freelancers en opdrachtgevers waar persoonlijk contact en pro-actieve hulp nog aan de orde van de dag zijn.

De platform-economie is een zegen en een vloek

Platformen zijn ideaal. Je kunt handelen en deals sluiten zonder dat er een intermediair aan pas hoeft te komen. Behoeft ook geen uitleg, want we doen niet anders tegenwoordig. Maar we zijn ook dingen normaal gaan vinden die eigenlijk te zot voor woorden zijn. Het ontbreken van persoonlijk contact, bijvoorbeeld. Op sommige platformen is iedere vorm van contact zelfs onmogelijk.

Een voorbeeld is het Amerikaanse Amazon, dat ladingen kritiek te verduren kreeg omdat persoonlijk contact daar, ondanks een sterke behoefte, onmogelijk was. Tegenwoordig is Amazon iets beter bereikbaar. In Nederland zag je die behoefte opkomen bij Coolblue, de concurrent van de Mediamarkt die aanvankelijk alleen een webshop was. Nu zijn er, inspelend op de behoefte van de klant, ook fysieke Coolblue-winkels.

platform-economie, jellow

Maar dan hebben we het alleen over het aanschaffen van producten. Gecompliceerder wordt het bijvoorbeeld als een opdrachtgever via een platform naar een freelance professional zoekt. Daar komt veel meer bij kijken, maar toch ontbreekt ook in deze gevallen vaak persoonlijk contact. Heb je bijvoorbeeld weleens contact gehad met iemand van LinkedIn? Hoe handig zou het zijn als iemand van LinkedIn je zou helpen met het bereiken van mensen of met het opstellen van een oproep?

Een ‘klantenservice’ is niet genoeg voor Jellow

Komen we uit bij Jellow, het platform dat bewijst dat een combinatie tussen software en persoonlijke dienstverlening mogelijk is. En dat is een understatement. Alleen een ‘klantenservice’ lijkt niet genoeg te zijn voor dit platform voor freelancers en opdrachtgevers. Bij Jellow word je als opdrachtgever zonder uitzondering persoonlijk gebeld, iets wat je eigenlijk nergens meer tegenkomt. Dit geeft niet alleen vertrouwen, maar komt uiteindelijk ook de kwaliteit ten goede.

Jellow weet hoe je opdrachten bij de juiste professionals terecht moet laten komen en deelt dat zonder dat je erom hoeft te vragen. Pro-actieve hulp, waar kom je dat nog tegen in deze onpersoonlijke en vluchtige economie? Zouden meer platforms moeten doen. Van meer efficiëntie en menselijkheid is immers nog nooit iemand minder geworden.

Bij Jellow kun je volledig zelfstandig gebruik maken van de software die geboden wordt. Maar als je om wat voor reden dan ook hulp nodig hebt bij bij het zoeken van de juiste freelancer, dan kun je gewoon ouderwets je telefoon pakken en een belletje plegen of langskomen op het kantoor. Maar dat eerste belletje, dat komt er sowieso.

In samenwerking met Jellow

Reageer op artikel:
De perfecte combinatie tussen software en menselijkheid
Sluiten