Dit is wat alle diëten ter wereld met elkaar gemeen hebben

Wie met een gespierd lijf over het strand wil lopen, zal dit moeten bereiken in de keuken. Dan hebben we het over een echt gespierd lichaam, niet één waarvan de helft zit verstopt een laagje gezelligheid. Je kan alle diëten uit de kast halen, maar ze hebben allemaal één overeenkomst. En dat weet je best.

Intermittent fasting, koolhydraatarm, sapkuurtjes, zes kleine maaltijd of toch twee grote maaltijden. Allemaal verschillende methoden die je als man kunt inzetten om van de kilo’s af te komen. Allemaal zijn ze op den duur niet vol te houden.

Afvallen? Dit en dat mag niet

Ergens ben je nog steeds dat kleine mannetje van vroeger. Van binnen dan hè? En dat komt bij elk streng dieet altijd weer op een moment dat het niet goed uitkomt naar boven. Wanneer jij jezelf koolhydraten gaat verbieden, dan neemt jou trek daarin toe. Zo werken die hersenen van ons nu eenmaal.

Wil je afvallen, maar kun je een dieet nooit volhouden? Dan is dit de reden

Doe jij aan intermittent fasting? Dan eet je meestal al je maaltijden in een tijdspanne van acht uur. Bijvoorbeeld van twaalf uur ‘s middags tot acht uur in de avond. Maar wat doe je als het acht uur is geweest en een vriend belt je voor een spontane borrel? Ga jij dan echt aan het water, omdat ‘het niet mag’? Of je dat moet willen is één, of het je lukt een tweede.

Leer dit van alle diëten

Maar als je er goed over nadenkt, heeft elk dieet een ding gemeen. En dat is niet zo moeilijk. Ze laten je minder en bewuster eten dan dat je eerste deed. Sla jij je ontbijt over? Doei 500 calorieën. Geen pasta bij je avondeten? Ja dat schiet lekker op. In het ergste geval een crash dieet? Dat is niet alleen vet wat je verliest, maar ook spiermasse waar je zo hard voor heb gewerkt.

Effectief afvallen? Zo bouw je een voedingsschema dat voor JOU werkt!

Het komt op een ding neer; doe gewoon normaal. Bereken je gewenste calorie inname. Eet je groentes, neem je eiwitten. Je kan best gebruik maken van het 80/20 principe hoor. Dat twintig procent van je voeding minder goed is voor je. Maar ga dan niet voor een pizza als die twintig procent. Geloof ons, ze bestaan.

Doe gewoon normaal met je eten en gebruik je verstand. Geniet ervan als je wil en let er een beetje op. Het is niet zo lastig en dat weet je best.

Reageer op artikel:
Dit is wat alle diëten ter wereld met elkaar gemeen hebben
Sluiten