Redactie
Redactie Tech 20 okt 2019

Origineel: Britse band ontwerpt merchandise op basis van Spotify-gebruik fans

De Britse band Bring me The Horizon heeft bijzondere nieuwe merchandise gelanceerd. De merchandise wordt automatisch ontworpen op basis van het Spotify-gebruik van de fans.

Wie naar de website Amo in Colour gaat kan daar zijn persoonlijke merchandise van de band laten maken.

Bring me the merchandise

Bring me The Horizon kiest voor een originele aanpak wat betreft hun merchandise. Fans kunnen nu via een speciale website hun persoonlijke t-shirts bestellen. Op de website Amo in Colour kun je inloggen met je Spotify account. De naam van de website refereert naar het meest recente album van de band genaamd ‘Amo’, dat eerder dit jaar uit werd gebracht.

Daarna kan het customizen beginnen. Kies zes favorieten nummers van het album ‘Amo’ om het design van het t-shirt te bepalen. Heb je geen Spotify-account? Geen probleem. Je kunt namelijk ook inloggen met je mail en de nummers handmatig kiezen.

Merchandise op basis van je Spotify muziekkeuze

Wanneer je de nummers op Spotify hebt gekozen gebruikt de website data van het platform The Echo Nest. Die analyseert het volume en de energie van die tracks. Op basis daarvan wordt een gepersonaliseerd t-shirt ontworpen die je vervolgens natuurlijk kunt kopen.

Het resultaat is een t-shirt met een hexagram er op, het symbool dat vaak wordt gebruikt voor de band. De kleuren van de hexagram worden bepaald door jouw liedkeuze. Er zijn meer dan tien verschillende kleuren mogelijk. Ook geeft de website je wat informatie over de nummers die je gekozen, en hoe jouw keuze zich verhoudt tot de keuze van andere fans.

Ook voor wie de band niet kent is het geinig om eens te proberen een t-shirt samen te stellen. We moeten toegeven de band zelf ook niet te kennen, maar het is nooit te laat om fan te worden lijkt ons.

Reageer op artikel:
Origineel: Britse band ontwerpt merchandise op basis van Spotify-gebruik fans
Sluiten