Commerciële Redactie
Commerciële Redactie Gesponsord 30 jun 2022
Leestijd: 3 minuten

Met Patta’s Edson Sabajo langs zijn verborgen parels in Amsterdam

Het centrum van Amsterdam is bij inwoner én (dagjes)toerist wel bekend. Veel leuker is het om eens de verborgen parels van onze hoofdstad te ontdekken. En hoe kan dat beter dan met echte Amsterdammers?!

In de videoreeks City Walkers (her)ontdekt Edson Sabajo ‘zijn’ Amsterdam. De medeoprichter van sneakerwinkel en streetwearlabel Patta – geboren en getogen in de stad – neemt de kijker in de videoserie van Johnnie Walker mee op ontdekkingstocht langs verborgen parels.

In de eerste aflevering loopt hij door zijn stad met Nick Setzenkorn, mede-eigenaar van restaurant en cocktailbar Branie. Ze ontdekken samen de Ten Katemarkt. Setzenkorn vertelt Sabajo wat de markt voor hem betekent, maar ook voor de lokale gemeenschap en de wijk. Ook praat de restauranteigenaar over zijn toekomstplannen met Branie.

Unieke visie

Het whiskymerk komt met de videoserie omdat het gelooft dat je, door af te wijken van de gebaande paden en nieuwe mogelijkheden te ontdekken, een rijker leven kunt leiden. Dit loopt als een rode draad door de drie afleveringen die zijn gemaakt samen met Edson Sabajo.

Sabajo is een rolmodel voor een grote groep mensen op het gebied van muziek, mode, kunst en sneakerlifestyle en organiseert met Patta creatieve businessopleidingen om jong talent klaar te stomen voor het ondernemerschap. Hij weet hoe het is om door te zetten als je een unieke visie hebt en moet vechten voor waar je in gelooft. De mensen met wie hij in de serie op stap gaat, zijn stuk voor stuk inspirerende Amsterdammers.

Thuis voelen

De Patta-oprichter kent Setzenkorn omdat hij vaak in Branie komt. Hij is zeker eens in de week te vinden in het restaurant, dat in de Ten Katestraat zit. Als je bij Branie de deur uitstapt, sta je meteen op de Ten Katemarkt. Dit is een van de laatste Amsterdamse markten waar je nog naartoe kunt voor je dagelijkse boodschappen. En een van de goedkoopste markten van de stad.

Setzenkorn loopt dagelijks over de markt en maakt dan regelmatig een praatje. “Als je iets nodig hebt, zijn ze er voor je. En voor die mensen is het ook weer leuk dat ze met Branie een plek in de buurt hebben waar ze zich thuis kunnen voelen.”

Mensen inspireren

Sabajo heeft naast de aflevering met Setzenkorn nog twee afleveringen opgenomen voor de serie van Johnnie Walker. Het whiskymerk hoopt anderen te inspireren juweeltjes in de stad te zoeken door zich hier samen met hero walker Sabajo in te verdiepen. Zo (her)ontdek jij misschien ook wel verrassende plekken in en verhalen over Amsterdam! 

Johnnie Walker is een van de bekendste en meest verkochte whisky’s ter wereld. Populair bij zowel de beginnende als de meer ervaren whiskydrinker. Johnnie Walker Black Label is een blend van zo’n dertig graan- en maltwhisky’s die wereldwijd prijzen heeft gewonnen, zoals recent nog goud tijdens de International Spirits Challenge. De smaak van deze blend van verschillende twaalf jaar oude whisky’s kenmerkt zich door vanille, gedroogd fruit, romige toffee en zoete rokerigheid. Om zelf van te genieten of als geschenk bij een speciale gelegenheid. Geen 18, geen alcohol. Geniet, maar drink met mate.

In samenwerking met Johnnie Walker

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.