De waarde van Squid Game: dit verdient Netflix aan de megahit

De waarde van Squid Game is ingeschat. De grootste Netflix-hit ooit zou nu al een omzet van bijna 1 miljard dollar hebben gegenereerd. Dat meldt Bloomberg. En dit is slechts het begin, want de serie ging 17 september 2021 pas in première

Ongeveer 132 miljoen mensen hebben in de eerste 23 dagen van de show minstens twee minuten naar Squid Game gekeken, waarmee het Netflix-record van Bridgerton werd gebroken. Zo beschikt Bloomberg over allerlei data, waarop de omzet is gebaseerd.

Netflix harkt honderden miljoenen aan omzet

De Zuid-Koreaanse serie Squid Game onderscheidt zich zowel door zijn populariteit als zijn relatief lage kosten. De productie van de show kostte slechts 21,4 miljoen dollar, ongeveer 2,4 miljoen dollar per aflevering. Die cijfers gelden alleen voor het eerste seizoen en komen voort uit een document waarin de prestatiestatistieken van Netflix voor de show worden beschreven.

Op het moment van schrijven is de omzet – of beter gezegd: de waarde van de serie – volgens Bloomberg 891,1 miljoen dollar. En daarbuiten staan nog alle zaken als merchandise, zoals deze op Squid Game gebaseerde kledinglijn die Netflix onlangs uitbracht.

Waar gaat Squid Game over?

In Squid game nemen 456 mensen het voor een geldprijs tegen elkaar op in een reeks kinderspellen. Falen ze of houden ze zich niet aan de regels, dan worden ze gedood. Uiteindelijk wordt het naast een onderlinge strijd natuurlijk ook een strijd tegen het systeem. Netflix heeft met de serie elementen uit de films Battle Royale en The Hunger Games en de serie Black Mirror bij elkaar gevoegd. Dat heeft dus gezorgd voor de populairste serie op de streamingdienst ooit, met nu al een giga-omzet.

Niet alleen Netflix profiteert van Squid Game, ook andere bedrijven zien hun omzet door de Zuid-Koreaanse serie opmerkelijke sprongen maken. Zo zijn deze sneakers sinds de première 7800% meer verkocht.

Reageer op artikel:
De waarde van Squid Game: dit verdient Netflix aan de megahit
Sluiten