No Time to Die: fans zamelen geld in om nieuwe Bond-film te kopen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2Fno-time-to-die-fans-nieuwe-film.jpg)
Bond-film No Tim to Die is uitgesteld tot april 2021. Fervente fans laten het er echter niet bij zitten en zijn een inzamelactie gestart om de complete film te kopen.
Niet alleen de fans balen ervan dat No Time to Die uitgesteld is tot april 2021. Ook achter de schermen knettert het flink wat de toekomst van de nieuwste James Bond-film betreft.
No Time to Die: geknetter achter de schermen
Distributeur MGM heeft naar verluidt achter de rug van de producenten van de franchise om met Apple en Netflix gesprekken gevoerd om de film te verkopen. De streaming-rechten voor een jaar, om precies te zijn.
Dan zou No Time to Die zijn debuut maken op een streamingdienst. Dat feest lijkt voorlopig niet door te gaan, want volgens goed ingelichte bronnen kon zelfs Apple niet aan het torenhoge bedrag voldoen waar MGM op rekende. In dit achtergrondartikel lees je daar meer over.
Miljoen per maand
Maar goed, de vraag is: wat nu? Alleen al aan rente kost het MGM een miljoen per maand om de nieuwe James Bond-film niet uit te brengen. Dan hebben we het over de rente over het geleende bedrag dat gebruikt is om de film te produceren.
Wachten tot april 2021 is op dit moment het plan, naar buiten toe. Gezien de huidige situatie van de pandemie lijkt zelfs dat echter een ambitieuze planning.
Fans starten actie
Het alternatief? Je fans de film over laten nemen. Althans, dat zijn een aantal zeer enthousiaste Bond-fanaten in ieder geval van plan. Afgelopen week is er een GoFundMe-pagina online gekomen van een anonieme gebruiker genaamd Team Bond.
Zijn of haar doel? Geld inzamelen samen met andere fans van 007, om uiteindelijk de filmrechten voor No Time to Die te kopen, zodat we de film met zijn allen voor of tijdens kerst nog kunnen kijken.
Klein foutje
Prachtig, een nobel streven. Pittig, dat ook. We weten immers hoeveel MGM voor de film wilde hebben tijdens de onderhandelingen met Netflix en Apple. Dat weten die fans dus ook, waardoor het streefdoel van de GoFundMe-campagne op 607 miljoen Britse ponden staan. Oef.
Britse ponden ja, terwijl MGM juist 600 miljoen dollar voor No Time to Die vroeg. Het lijkt er dus sterk op dat de fervente Bond-fans vergeten zijn de juiste munteenheid in te stellen tijdens het aanmaken van de campagne. Al zal MGM er niet wakker van liggen, want dat zou een bedrag van 781 miljoen dollar opleveren.
Briljant plan
De tussenstand is 790 pond, met 76 donateurs. De campagne heeft dus nog een lange weg te gaan. The Guardian heeft al een oplossing bedacht: als elke Brit tien pond neerlegt, dan gaat het lukken.
Tja, wij gaan toch maar alvast een dagje vrij aanvragen voor april…
🧨Check: Bond Girls en Martini’s: dit zijn volgens ons de 8 beste James Bond films