Nieuwe Netflix blockbuster ‘Extinction’ wordt met de grond gelijk gemaakt

Waarschijnlijk bent je net als wij een groot Netflix fan. Niet alleen vanwege de uitstekende dienst die ze verlenen, maar vooral omdat de content waarmee ze ons verwennen meestal van hoog niveau is. Van hun superhelden series tot House of Cards en van Stranger Things tot de film Okja. Helaas moeten we ook zo eerlijk zijn om toe te geven dat Netflix soms de plank finaal mis slaat. We hadden goede hoop dat de nieuwe blockbuster Extinction tot de toppers zou behoren, maar dit is niet het geval. Bij lange na niet zelfs.

Extinction is een big-budget sci-fi film uit de stal van Netflix. De streaming gigant had de hoop dat ze met deze film konden breken met de negatieve trend. Als het op blockbusters aankomt, lukt het Netflix maar niet om te overtuigen. De grootste ramp tot zo ver was Bright met Will Smith, maar als we de critici mogen geloven, doet Extinction hier niet veel voor onder.

Wil je weten waar Extinction over gaat? Lees dan eerst dit artikel over de film.

Pijnlijke cijfers voor Netflix

Laten we maar direct met de deur in huis vallen. Extinction heeft op dit moment een score van 0% op Rotten Tomatoes en ook op Metacritic zijn de kenners niet mals. 29 uit 100 is wat er momenteel op het scorebord staat. We moeten er wel de kanttekeningen bij plaatsen dat er nog niet heel veel recensies zijn. Ondanks dat is het natuurlijk geen goed teken dat een tiental recensenten de film een dikke onvoldoende geven.

Wat is er dan mis met de film? Vooral het verhaal, de opbouw en het script. De buitenaardse invasie is te generiek en de twist die ze er aan willen geven werkt niet lekker. Daarnaast is volgens vele kenners ook het tempo van de film een probleem. Het voelt dan ook vooral aan als een gemiste kans. De potentie is zichtbaar, maar het komt er gewoon totaal niet uit.

De positieve kant van Extinction

Is er dan helemaal niets goed aan Extinction? Zo erg is het gelukkig ook weer niet. Het acteerwerk is volgens de kenners namelijk zo slecht nog niet. Vooral Lizzy Caplan krijgt de nodige complimenten voor haar prestaties. Ook hoofdrolspeler Michael Peña komt er niet slecht vanaf. Hij doet niets fout, maar er werd toch wel iets meer verwacht na zijn sterke optreden in Ant-Man and The Wasp.

Onderaan de streep is Extinction in ieder geval niet geworden wat we ervan hadden gehoopt. Het is zeker geen film die je moet vermijden, maar het is ook zeker niet de knaller die we inmiddels wel een keer verwachten van Netflix.