Noah Korevaar
Noah Korevaar Hebbedingen 21 apr 2021
Leestijd: 2 minuten

Mission Implausible: Apple-CEO Tim Cook is omgeschoold tot meesterdief

In een nieuwe reclamespot van Apple is niemand minder dan CEO Tim Cook actief als meesterdief. Maak kennis met Mission Implausible.

Het gebeurt niet vaak dat mensen hun naam veranderen. Laat staan op latere leeftijd. Soms heb je echter geen keuze. Bijvoorbeeld als de president van de Verenigde Staten naast je zit.

Tim Apple

Dat overkwam Apple-CEO Tim Cook twee jaar geleden. Hij zat naast de toenmalige president Donald Trump tijdens een stoffig overleg, toen hij opeens door Trump aangesproken werd als Tim Apple:

Het halve internet ging er (uiteraard) mee aan de haal, met alle memes van dien. Cook werd massaal overal Tim Apple genoemd. Sterker nog, de multimiljonair ging er zelfs stilletjes in mee. Hij veranderde zijn Twitter-naam tijdelijk naar Tim Apple, maar dan met de appel-emoji.

Tim Cook als meesterdief

Ondertussen zijn we twee jaar later, en heeft Apple eerder deze week tijdens een event een berg aan nieuwe gadgets onthuld. We hebben de zeven grootste onthullingen hier voor je op een rijtje gezet.

Maar het hoogtepunt waar wij nog lang aan zullen blijven denken, was niet de nieuwe iPhone, iPad Pro of iMac. Nee, dat was de terugkeer van Tim Apple, zoals Amerikaanse techmedia grappen. Het alter-ego van Tim Cook is blijkbaar in de tussentijd omgeschoold tot meesterdief.

Mission Implausible, een korte film, of althans, een reclame, waarin Tim zijn eigen bedrijf infiltreert om de nieuwe iPad Pro af te maken.

Tom Cruise is er niks bij

Niet door naar binnen te lopen, nee, dat is veel te simpel. De 60-jarige CEO vliegt als een echte superspion het bedrijf door, inclusief filmische actie met lasers, grappling hooks en vermommingen. Tom Cruise is er niks bij!

De Mission Impossiblespoof kun je hieronder bewonderen. Laat de onvermijdelijke memes maar komen!

Apple lanceert nieuwe gadgets: de 7 grootste onthullingen op een rijtje

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.