Noah Korevaar
Noah Korevaar Films & Series 21 jun 2021
Leestijd: 2 minuten

Marvel’s WandaVision is nu al terug (om auto’s te verkopen)

WandaVision is nu alweer terug, soort van. Scarlet Witch verkoopt tegenwoordig Hyundai’s in haar eigen sitcom-realiteit, en ook Captain America moet bijverdienen.

De Avengers hebben het niet altijd makkelijk. We aanschouwen al meer dan tien jaar in de bioscoop hoe ze de wereld redden in Marvel-films. Met gevaar voor eigen leven.

Avengers voor niks

Alsof dat al niet heldhaftig genoeg was, kwam Sam Wilson opeens met een schrijnende onthulling in The Falcon and The Winter Soldier. In die Disney+-serie meldde de gloednieuwe Captain America dat de Avengers niet betaald krijgen voor hun werk.

Sterker nog, The Falcon had moeite om rond te komen. Daar is nu echter verandering in gekomen, want de superhelden-fictie van Marvel en de kille commerciële realiteit waar wij in leven komen weer eens op ludieke wijze samen.

Black Widow: de eerste reacties op Marvel’s nieuwe film zijn binnen!

Hyundai x Marvel

Dan hebben we het over een tweetal nieuwe televisiereclames van Hyundai. Het Marvel Cinematic Universe en automerken zijn twee handen op één buik.

Hoe kun je beter het futuristische coole imago van je merk beter promoten dan Tony Stark erin rond te laten rijden? Niet voor niks scheurt Robert Downey Jr. in de films al jaren rond in de op dat moment meest moderne Audi.

Maar wie betaalt, die krijgt de aandacht van de Avengers. En dit keer is dat dus Hyundai. Het automerk heeft een tweetal korte reclames uitgebracht waarin niemand minder dan Captain America en Scarlet Witch hun auto’s verkopen.

Terug de sitcoms in

Inclusief superhelden-actie. Het toffe aan deze insteek is dat Hyundai niet voor een eigen generieke stijltje is gegaan, maar zijn auto echt in de context van Marvel’s series heeft gepropt. Zo zit Wanda nog steeds in haar eigen sitcom-realiteit, inclusief een retro-auto die opeens modern wordt.

Tja, het is de vraag of dit de favoriete verplichtingen zijn van de contracten van Elizabeth Olsen en Anthony Mackie, maar het levert wel een televisiereclame op die je niet alweer direct bent vergeten.

Plus: we hebben het er nu wel over. Precies waar Hyundai op hoopte. Well played.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.