Noah Korevaar
Noah Korevaar Films & Series 6 okt 2021
Leestijd: 2 minuten

Lexus schakelt Endgame-regisseurs in voor reclame met Marvel’s Eternals

Hoe verkoop je een nieuwe auto aan een jong publiek? De regisseurs van Avengers: Endgame inschakelen voor een korte film met Marvel’s Eternals natuurlijk. Dat is precies wat Lexus heeft gedaan.

De autoindustrie heeft een zware tijd achter de rug. Of, beter gezegd, die zware tijd is nog steeds bezig. Het chiptekort blijft de industrie teisteren, en zorgt ervoor dat fabrikanten niet genoeg auto’s kunnen leveren.

Lexus schakelt Marvel’s Eternals in

Gelukkig hebben ze altijd nog superhelden die te hulp kunnen schieten. Of althans, als je net zoals Lexus een flinke zak geld bij Disney op tafel smijt.

De luxedivisie van Toyota heeft namelijk Marvel’s Eternals ingeschakeld voor een spectaculaire televisiereclame. De Eternals zijn de nieuwe kosmische en onsterfelijke superhelden van Marvel Studios, die op 3 november hun debuut gaan maken in de bioscopen in de gelijknamige film.

Kumail Nanjiani is Kingo

Een van de Eternals, Kingo, kun je nu alvast in actie zien. Kumail Nanjiani speelt het personage in een korte film van bijna drie minuten.

Hij racet in de nieuwe Lexus IS 500 richting de overige Eternals, want die hebben hem hard nodig om een schurk te verslaan.

Klein probleem: Kingo zal eerst een grotere uitdaging moeten zien te overwinnen. Het vinden van een parkeerplaats.

Regisseurs Winter Soldier en Endgame

Vinay Shahani, de grote marketingbaas van Lexus, heeft hoge verwachtingen van de korte film. Hij hoopt vooral jongere consumenten, dertigers voornamelijk, hiermee te bereiken.

Dat nam het automerk heel serieus. Sterker nog, ze vonden het zo belangrijk dat de reclame eruit ziet als een echte Marvel-film, dat ze de hulp hebben ingeschakeld van Avengers: Endgame-regisseurs Joe en Anthony Russo. Shahani benadrukt bovendien dat er veel easter eggs in verstopt zitten, dus zoeken maar!

Meerdere modellen van Lexus zijn bovendien in de bioscoopfilm van de Eternals te zien, en het merk zal ook aanwezig zijn op de rode loper. Audi, het merk waarin Tony Stark altijd rond reed, moet het allemaal vanaf de bank volgen.

En Marvel en Disney? Die tellen al lachende hun geld.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.