Jelle van Es Media 1 jul 2018

LEGO The Incredibles Review

Sinds de release van LEGO Star Wars, wat alweer meer dan tien jaar geleden is, heeft ontwikkelaar Traveller Tales eigenlijk nauwelijks meer iets anders gedaan dan LEGO-games uitbrengen. Elk jaar zijn er wel een paar titels die een bepaalde film of franchise mixt met LEGO. Met de release van The Incredibles II is het dan ook logisch dat men komt met LEGO The Incredibles.

LEGO The Incredibles volgt de vastgelegde blauwdruk van een LEGO-game. Het volgt de verhaallijnen van de twee films en mixt dat met LEGO-humor, puzzels en platform-elementen. Ook zijn er een aantal levels waarbij je met voertuigen aan de slag kunt gaan. De moeilijkheidsgraad is niet al te hoog, wat ook logisch is. Dit zijn games die zich met name richten op de jongere gamer. Maar dankzij de mogelijkheid om alles coöperatief te spelen, is het eigenlijk ook perfect om met je dochter of zoon of neefje of nichtje te spelen.

LEGO The Incredibles is lekker vrolijk

De game is heerlijk vrolijk, kent veel variatie in levels en er zijn veel redenen om terug te gaan naar de levels die je al voltooid hebt. Gaandeweg je avontuur speel je namelijk andere personages vrij die gebruik maken van specifieke vaardigheden. Op die manier kun je later puzzels oplossen die in eerste instantie onmogelijk leken. Zodoende is dit een game waarbij je heel wat uren los kunt gaan.

LEGO The Incredibles

Als je iets hebt met Pixar-films, dan is het helemaal een feest. Je kunt naast de helden uit The Incredibles zelf namelijk ook personages uit films als Toy Story en Finding Nemo vrijspelen. Dat zijn zeer geinige cameo’s en zorgt voor nog meer vrolijkheid. Persoonlijk vind ik dit een stuk leuker dan wanneer je de zoveelste obscure held uit het Marvel- of het DC-unversum vrijspeelt zoals je in andere games in de serie doet.

Tegelijkertijd zijn er ook wel wat dingen die vreemd zijn. Zo vond ik het zelf vreemd dat de eerste focus op de tweede film ligt. Op die manier speel je de game eigenlijk in de verkeerde volgorde. Ik snap dat de ontwikkelaar wil profiteren van de succes van de film die nu in de bioscoop draait, maar het voelt wat vreemd aan.

LEGO The Incredibles

Daarnaast is dit een game die wel heel erg trouw is aan de LEGO-formule. Als je ooit een game uit de serie hebt gespeeld, dan weet je precies wat er te wachten staat. Je kunt hem dan overslaan als je de laatste twee jaar al vier games uit de serie hebt gehaald zeg maar.

Win de game

LEGO The Incredibles is nu beschikbaar voor de PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en pc. Lijkt de game je iets, dan hebben we goed nieuws. We mogen van uitgever Warner Bros namelijk twee exemplaren weggeven. Eentje voor de Xbox One en eentje voor de PlayStation 4. Als je daar kans op wilt maken, willen we je vragen om het onderstaande veld in te vullen, zodat je automatisch meedingt naar de prijzen. Succes alvast!

[contact-form-7 id=”366398″ title=”Lego game”]

Warner Legal