Jelle van Es Media 23 okt 2018

LEGO DC Super-Villains Review

Elk jaar kun je er de donder op zeggen dat er een nieuwe game in de winkel ligt die zich afspeelt in de wereld van LEGO. Ontwikkelaar TT Games brengt er elk jaar wel één of twee van uit. De meest recente uit de serie games is LEGO DC Super-Villains. Het is een game die je aan de slag laat gaan met personages uit het DC-universum. Maar waar je normaal gesproken met helden aan de slag gaat, mag je nu als de badguy gaan spelen.

Voordat je echter met het avontuur begint, krijg je de mogelijkheid om je eigen LEGO badguy in elkaar te zetten. De mogelijkheden daarbij zijn behoorlijk groot en het is erg leuk om hierin te gaan spelen. Ikzelf heb uiteindelijk een soort Wolverine-achtig personage gemaakt met een stoere cape, maar dat is slechts een enkel voorbeeld.

Official LEGO DC Super-Villains Launch Trailer

Chaos is Near! Join the LEGO DC Super-Villains on October 16th to take down Darkseid and The Crime Syndicate! FOR MORE INFORMATION Visit the Website: chaos-is-coming.wbgames.com Like on Facebook: https://www.facebook.com/wbgames Follow on Twitter: https://twitter.com/wbgames Subscribe on YouTube: https://www.youtube.com/WBGAMES Follow on Instagram: https://www.instagram.com/wbgames/ Join our forums: https://community.wbgames.com/ Welcome to the official LEGO channel where everything is awesome!

Mark Hamill in LEGO DC Super-Villains

Je zult niet alles met dat personage gaan spelen. Er zijn veel momenten waarbij hij of zij niet beschikbaar is en je het verhaal van de game volgt. Daarbij krijg je verschillende missies voorgeschoteld die je kennis laten maken met de diverse badguys. Een aantal daarvan ken je. The Joker is een goed voorbeeld van een tof personage. Net als in de verschillende animatieseries en de Batman: Arkham-games wordt zijn stem ingesproken door Mark ‘Skywalker’ Hamill en die levert een topprestatie. Naast The Joker zie je ook nog een badguy als Lex Luther en The Riddler.

LEGO DC Super-Villains

Maar er zijn vooral veel personages in de game te vinden waar je waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord. Dat geeft je net wat minder redenen om de game zo te blijven spelen dat je van alles en nog wat vrijspeelt en dat is toch wel een gemiste kans. In het verleden bij andere LEGO-games heb ik wel eens oude levels herspeelt met andere personages, maar in LEGO DC Super-Villains is er echt maar een handvol aan personages die ik interessant vond.

De gameplay zelf is ook redelijk hetgeen wat je er van verwacht. Het is een game waarbij je in levels te maken krijgt met verschillende vijanden die je dan in elkaar slaat, waarna je verder kan. Je hebt oneindig levens in de game, dus als het misgaat, dan is dat eigenlijk helemaal niet erg. Daarmee is het een game die ook geschikt is voor de wat jongere gamers. Maar in tegenstelling tot voorgaande titels binnen het LEGO-universum is het verstandig om daar nu wel wat meer bij te helpen. De puzzels in de game zijn namelijk net wat lastiger en je moet vaak meerdere stappen zetten om er eentje op te lossen en tussendoor met personages wisselen.

LEGO DC Super-Villains

Samen spelen

De game is ook volledig coöperatief te spelen, waarbij een tweede speler op elk gewenst moment het avontuur kan joinen. Je kunt er dan samen op los gaan rammen, maar ook samen puzzels oplossen. Dat laatste is zelfs iets makkelijker dan wanneer je in eentje speelt.

Wat ik alleen wel gek vond, is dat je zo nu en dan missies krijgt waarbij je burgers te hulp moet schieten. Je bent een badguy, je helpt geen anderen. Je bent er alleen maar voor jezelf en je eigen gewin. Daar past het helpen van anderen niet bij.

LEGO DC Super-Villains

LEGO® DC Super-Villains is nu beschikbaar voor de pc, PlayStation 4, Nintendo Switch en Xbox One. We geven de game ook weg voor de PlayStation 4. Het enige dat je daarvoor moet doen is een mail sturen naar [email protected], waarbij je aangeeft kans te willen maken op de game.

Warner Bros lego