Tech 9 mei 2019 Jan de Raab

Ben je klant bij Ziggo? Dan ga je heel binnenkort meer betalen voor internet en tv

Snel internet is leuk, zolang het maar een beetje betaalbaar blijft. Ziggo heeft nu, als één van de grootste internet providers in navolging van KPN besloten om ook haar prijzen te verhogen. Zo zullen de alles-in-1-pakketten en losse internet-abbo’s vanaf 1 juli een paar euro meer gaan kosten.

De verhoging van de prijzen van Ziggo zijn volgens het bedrijf nodig om investeringen te kunnen doen. Zoals vaker wordt er gewezen op de toename van het datagebruik door de klanten wat explosief zou zijn gestegen. Doordat veel online diensten zoals het streamen van muziek, Netflix en YouTube zorgen voor een toename van het dataverkeer, is Ziggo genoodzaakt dit door te berekenen aan haar klanten.

Ziggo laat je voor hetzelfde product meer betalen

Aan de andere kant wordt de internetverbinding steeds vaker gebruikt om veel apparaten aan te sluiten waardoor de belasting van het netwerk toeneemt. Eerder al gaf Ziggo aan te willen investeren in andere manieren van tv kijken zoals Ziggo Go en On Demand. In de meeste gevallen betekent de prijsstijging dat het pakket een paar euro duurder zal worden zonder enige tegenprestatie.

Dat laatste klopt niet helemaal omdat de provider kortgeleden nog de snelheid van de internet-abbo’s heeft verhoogd. Dit werpt natuurlijk de vraag op of het wel zo’n slimme zet was om de prijsstijging en de verhoging van de internetsnelheid afzonderlijk door te voeren. Een prijsverhoging waarbij je duidelijk ziet dat je er iets voor terugkrijgt, zou namelijk op meer begrip kunnen rekenen.

Zoveel gaat het kosten

De kosten voor een losse internetverbinding en de pakketten gaan er per 1 juli 2019 als volgt uitzien:

Te duur? Zeg het dan op tijd op

De eerste factuur zal dus een iets hoger totaalbedrag vermelden. In de meeste gevallen is de prijsstijging dus al zichtbaar op de facturen die op 7 juni verstuurd gaan worden. Ziggo brengt de abonnementskosten namelijk voorafgaand aan de maand waarop het betrekking heeft in rekening. Ben je klant bij Ziggo dan zal er de komende tijd een brief op de deurmat vallen waarin de prijsstijging wordt aangekondigd.

Vind je de prijsstijging te gortig en is het voor jou een reden om over te stappen naar een andere provider, laat dit dan aan Ziggo weten voor 31 mei. In dat geval kun je kosteloos je huidige contract opzeggen.

Want

Reageer op artikel:
Ben je klant bij Ziggo? Dan ga je heel binnenkort meer betalen voor internet en tv
Sluiten