Hitman 2 review: Een game die je kunt blijven spelen (+ winactie)

In 2016 maakten we opnieuw kennis met Hitman, een serie die in 2000 het levenslicht zag. De laatste games voor de reboot in 2016 waren minder sterk en de Hitman-game van 2016 was dan ook de ultieme poging om de serie uit het slob te trekken. Ontwikkelaar IO Interactive slaagde met vlag en wimpel en het idee dat de game in losse episodes werd uitgebracht, werkte goed. Op die manier kon je een enkele locatie helemaal grijs spelen voordat je de volgende missie kreeg. Hitman 2 is een traditionele game. Je krijgt in één keer alle content en kunt dan losgaan.

Kijken we met een kritisch oog naar Hitman 2, dan kun je stellen dat de game vooral meer van hetzelfde is in vergelijking met zijn voorganger. Qua graphics en mogelijkheden is de game redelijk hetzelfde. Wel zijn de locaties die je bezoekt een stukje groter, waardoor je meer mogelijkheden hebt. Meer van hetzelfde hoef echter geen probleem te zijn.

Hitman 2 – Gameplay Launch Trailer

Check out this new trailer for the upcoming game which will be released on November 13 for PS4, Xbox One, and PC. ——————————­—- Follow GameTrailers for more! ——————————­– YOUTUBE: https://www.youtube.com/c/gametrailers?sub_confirmation=1 FACEBOOK: https://www.facebook.com/gametrailers/?fref=ts TWITTER: https://twitter.com/GameTrailers #gametrailers

Heerlijk klooien in Hitman 2

Want Hitman 2 is een game waar je heerlijk kunt gaan klooien. Andermaal ga je aan de slag met Agent 47 en reis je de hele wereld over om op verschillende locaties kopstukken om te leggen. Het verhaal wat de missies aan elkaar knoopt is niet heel erg interessant en het is dan ook het beste om dat zo snel mogelijk te vergeten. Hitman 2 is goed doordat je in de missies die je voorgeschoteld krijgt enorm veel vrijheid hebt en op veel manieren je doelwit kunt uitschakelen.

Hitman 2

De kracht van Hitman 2

De eerste keer dat je een missie speelt, kijk je vooral wat je zoal kunt doen. Je onderzoekt wat voor outfits je nodig hebt om op bepaalde plekken te komen en wie je daar voor kunt omleggen. Daarbij zul je regelmatig de alarmbellen af laten gaan of zelfs om worden gebracht, maar het valt allemaal onder het kopje ‘voorbereiding’. Als je eenmaal door hebt hoe een level in elkaar zit, kan het echte werk beginnen en maak je een paar meesterzetten om op die manier zonder op te vallen je doelwitten uitschakelt. Vervolgens loop je rustig richting de uitgang en voltooi je het level. Dan zie je wat je allemaal hebt gedaan, maar belangrijker: je ziet ook wat je niet hebt gedaan.

En daar zit de echte kracht van Hitman 2 in. Er zijn meerdere wegen die je kunt nemen om je werk voor elkaar te krijgen. Daarmee is het een game die je keer op keer kunt blijven spelen. Zo heb ik het Miami-level nu al op drie verschillende manieren voltooid en zie ik mezelf straks in de kerstvakantie het ook nog wel op vijf andere manieren doen. Elk level in Hitman 2 is zodoende een grote speeltuin waar je echt van alles en nog wat kunt doen.

Hitman 2

Natuurlijk is het zijn van een moordenaar iets wat een serieuze zaak is. Maar daaronder zit een dikke laag humor. De manieren waarop je iemand kunt omleggen, is dan ook behoorlijk grappig. Zo kun je het eerste doelwit in Miami bijvoorbeeld een koekje van eigen deeg geven. Hij is een wapenhandelaar die op het circuit een nieuw soort robot presenteert. Deze robot kan een gezicht inscannen en vervolgens enkel dat doelwit uitschakelen. SPOILER ALERT: Als je dan een magazine vindt waarop je het hoofd van de persoon ziet staan, dan kun je dat gezicht laten inscannen en lijkt het net alsof de robots niet werken en de wapenhandelaar volledig kapot schiet. Het is slechts één van de voorbeelden van wat je kunt doen in de wereld van Hitman 2. EINDE SPOILER.

Genoeg te doen

Er zijn in totaal vijf verschillende locaties en een kleine tutorial die je kunt bezoeken. Dat hadden er wat mij betreft wel twee meer mogen zijn. Toch is elk level an sich goed voor een uurtje of drie tot vijf aan plezier. Zeker wanneer je alles in een level gedaan wil hebben. Bovendien speel je nieuwe startlocaties en de mogelijkheid om bepaalde voorwerpen mee te nemen vrij wanneer je de levels op verschillende manier vrijspeelt.

Op die manier voelt het level vanaf de start al weer wat anders aan. Tel daarbij nog de mogelijkheid op om na de lancering allemaal verschillende contract-challenges te doen en de mogelijkheid om een zeer vermakelijke multiplayer modus te spelen (waarbij je het tegen iemand opneemt en je telkens moet proberen een bepaald doelwit uit te schakelen) bij op en je hebt een game die je heel lang bezighoudt.

Hitman 2

Win Hitman 2

Hitman 2 is nu beschikbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Ben je in het bezit van een Xbox One? Dan nodigen we je uit mee te doen met onze prijsvraag. We geven namelijk een Xbox One-exemplaar van Hitman 2 weg. Het enige wat je daarvoor moet doen is een mail sturen naar [email protected]. Geef aan dat je mee doet met de Hitman 2-prijsvraag op Manners en laat daarbij ook even je adresgegevens achter. Alvast succes!