Dit Twitteraccount sloopt hippe millennials op gepast en hilarische wijze
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F08%2FHippe-millennials.jpg)
We volgen er allemaal wel een paar op Instagram: hippe millennials. Ze zijn woke, geven om de wereld, eten vegan, betalen veel te veel geld voor veel te kleine rugzakken, drinken rare drankjes met matcha en voelen ook nog eens de behoefte om dit alles constant te delen. Hun principes zijn heilig, behalve als ze een baan aangeboden krijgen bij een multinational. Veel mensen ergeren zich hier kapot aan.
Zo ook Twitteraar Dansaertvlamingen. De persoon achter dit account (Sara Leemans) is overduidelijk helemaal klaar met al die hippe millennials en geeft ze daarom een koekje van eigen deeg. Op har account vind je namelijk een heerlijke berg satirische tweets waarin hippe millennials op briljante wijze op de hak worden genomen.
Nee, we zijn niet allemaal uniek
Het account is Belgisch, maar blijkbaar lijken hippe Belgische millennials heel erg op de hippe millennials die in Nederland rondlopen. De tweets van Sara Leemans slaan daarom in Nederland heel goed aan. Ze doet dit overigens niet alleen om hippe millennials in de zeik te nemen, maar vooral om mensen eraan te herinneren dat je moet blijven relativeren.
Volgens Sara leemans denken we tegenwoordig allemaal dat we speciaal zijn, maar dat dit in de praktijk totaal niet klopt. Onderaan de streep zijn we eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde. Dat is helemaal niet erg, maar het is niet verkeerd om dat af en toe te beseffen. Sara hoopt dat haar tweets mensen helpen om te relativeren, want dat gebeurt in haar ogen nog te weinig.
Hilarische tweets over hippe millennials
Of dat ook gaat gebeuren is nog maar de vraag, maar het levert in ieder geval wel een hele berg hilarische tweets op. Wij hebben een aantal van onze favorieten op een rij gezet.
Maarten is woest op vrienden die PLASTIC rietjes gebruikten. Als Maarten zijn haar al wast, is het met een shampoo bar, op zijn terras heeft hij een Bokashi compostbak. Maarten is Marketing Manager bij Coca Cola. pic.twitter.com/FKmSv8hVZQ
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
*Trok na haar studie Product Information Creative Design Graphics drie maanden naar Bali om meer #headspace te krijgen en haar ecologische voetafdruk te verminderen. Voelt zich #blessed dat ze meteen bij terugkomst een contract kon tekenen bij een multinational.* pic.twitter.com/nOncOpY47s
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
Niemand:
Kamer te huur in de sleutelstraat, 550 incl.kosten in groot appartement te delen met Lies (23) en Jolien (26): pic.twitter.com/tHGbNXEEwx
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
Maarten heeft zijn facebook- en instagram naam onlangs veranderd in MRTN. Zogezegd "omdat hij zo moeilijker te vinden is". Eerlijk vond hij gewoon dat het cooler klonk. Mensen spreken hem nu *al lachend* aan als MRTN, vreselijk irritant, zeker als het collega JSPR is. pic.twitter.com/LqNJYbO6oQ
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
Jeroen (33) werkt als motion designer bij een hip reclamebureau waarvan de naam enkel uit medeklinkers bestaat, droomt ervan ‘iets te schrijven’, liefst een reisverhaal. Draagt bril met doorzichtig montuur, en trui van de COS. Hij is trots op zijn lederen Marcel Breuer-stoel. pic.twitter.com/Yzbzxy9O49
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
Matthias en Lize hadden het zwaar tijdens de lockdown, hun hobby, en tevens ook hun grootste tijdsinvulling, viel weg: Reizen.
"Het is het enige dat je koopt, dat je rijker maakt!", klinkt het bij Lize. 1/1 pic.twitter.com/3pFUgRi8zQ— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 4, 2020
Dankzij de Summer Pop-up bar in Aartsegem kunnen de recent uit de stad gevluchte jonge gezinnen gewoon met de bakfiets even uit hun bijna gerenoveerde woning vluchten. Ze genieten er van een lokaal gebrouwen biertje, vernoemd naar de oude abdij die je in de verte kan zien. 1/1 pic.twitter.com/pZUbl5Hv06
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 5, 2020
*Hij, freelance kunstenaar. Zij, communicatiemedewerker bij een sociaal-maatschappelijke VZW. Kopen appartement van 600.000 euro aan de Handelskaai en onderhouden 2 kinderen, steeds gekleed in Fred & Ginger. Zondag? Brunch bij Chicago. Ze hebben een Eames Lounge Chair.* pic.twitter.com/jcx6cWltAt
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
STÖRM Agency zoekt…een echte #Goaldigger met Start-up mentaliteit. Een Go-getter die Hands-on is, die copy kan omzetten in content en objectives, een echte Target Hunting innovative Growth Hacker die likes en traffic genereert, een creative social wizard duizendpoot. pic.twitter.com/CetJ628poX
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
"Bij Koffiebar BØON maak je kennis met koffie in z'n puurste vorm: boon. Je kiest zelf welk roasting proces je boon heeft ondergaan." Klant Peter: "het knabbelen is even wennen maar het is een unieke ervaring." pic.twitter.com/G0FKvbTqIX
— Dansaertvlamingen (@Dansaertvl) August 2, 2020
Meer hilariteit op Twitter
Hoewel Twitter tegenwoordig vooral gebruikt wordt om je eigen mening te verkondigen en die van een ander compleet af te branden, wordt er ook een hoop gelachen. Zo ook eerder deze week toen Rob Jetten bekendmaakte dat hij ooit gevraagd is als zaaddonor. Dat leverde toen een hoop hilarische tweets op.