Alrik de Jong
Alrik de Jong Eten & Drinken 29 sep 2021
Leestijd: 2 minuten

Bavaria flest Heineken met gewiekste James Bond-reclame

Al jaren is Heineken sponsor van James Bond en in No Time to Die zat Daniel Craig voor het eerst aan een 0.0% biertje. De acteur kroop voor het laatst in de rol als 007 en Bavaria speelt daar scherp op in met een lookalike.

‘Zo. Time to Say Bye’, is de slogan van de nieuwe reclame. Hierin komen de filmtitel No Time to Die en de klassieke slogan ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ samen.

Bavaria flest Heineken: ‘Zo. Time to Say Bye’

Waar Heineken door de jaren heen tientallen miljoenen betaalde voor de samenwerking met James Bond, doet Bavaria het slechts met een lookalike van Daniel Craig. ‘Zo. Time to Say Bye.’

In de reclame zie je de lookalike van Daniel Craig een groen flesje, verwijzend naar Heineken, weggooien en een flesje Bavaria 0.0 openen. ‘Zo. Na jarenlang de ster uithangen, kan Krèk Denniël eindelijk echt genieten”, aldus de bierbrouwer op YouTube onder de reclame.

“Het is niet de eerste keer dat Bavaria het bont maakt, deze video moet je met een knipoog zien”, aldus Florent Renders, marketingmanager bij Swinkels Family Brewers. “We zijn een bierbrouwer uit Brabant, humor zit in onze genen. Met deze reclame willen we ook benadrukken hoe belangrijk we het als biermerk vinden dat hard werken wordt beloond. Met een Bavaria 0.0 die schuimt, ruikt én smaakt als pils.” Oké, je eigen humor benoemen is een no-go, maar gezien de gewiekstheid van deze campagne zien we dat door de vingers.

Daniel Craig voor het laatst James Bond in No Time to Die

Na uitstel op uitstel is No Time to Die, de laatste film met Daniel Craig als James Bond, dan eindelijk in première gegaan. Bekijk hier het overzicht van de eerste recensies. En vergeet ook niet de rode loper-looks tijdens de wereldpremière, met Bondgirl Ana de Armas voorop.

Het is overigens geen oorlog hoor, tussen Heineken en Bavaria. In 2020 verbroederden de twee biermerken zelfs met elkaar in een reclame.

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.