Life 26 feb 2019 admin

De magische kracht van fotomarketing en creatieve fotografie

Foto’s en een photobooth gebruiken als een marketingmiddel klinkt misschien een beetje als een vergezocht idee. Toch is het een zeer effectieve en ook nog eens leuke methode om je merk te versterken. Foto’s maken en weggeven wordt namelijk altijd als een verrassend en sympathiek gebaar gezien. De klant heeft een leuke herinnering en het logo van jouw bedrijf pronkt duidelijk in beeld. We noemen het fotomarketing en dit is hoe het werkt.

Dit artikel is ontstaan in samenwerking met Lach je Lens en is geschreven door Kim Korfmaker en Jasper Delleman.

De magische kracht van fotomarketing en creatieve fotografie

Iets weggeven aan je klanten en bezoekers wordt altijd als een verrassend en sympathiek gebaar gezien. Met inzet van fotografie ofwel fotomarketing, geef je klanten en bezoekers een unieke foto met daarop het logo of de boodschap van jouw organisatie. We leven in een wereld van beelden, foto’s zorgen voor een stemming en roepen een emotie op bij je bezoekers. Door inzet van een photobooth koppel je plezier aan je merk of campagne, dat maakt deze vorm van marketing zeer effectief. De glimlach die je terugkrijgt geeft een onmiddellijke voldoening.

“Wist je dat ‘photobooth’ een verzamelnaam is voor iedere machine die automatisch fotografeert en direct je foto afdrukt: van fotohokje tot fotozuil”

Maar er is meer, het maken van een speciale foto kan een inleiding of lead zijn. Photobooths hebben een bijna magnetische aantrekkingskracht op bezoekers en gasten. Daar kun je iets mee.

Meer dan alleen een foto! Wij geven je graag wat inspiratie

    • Vergroot je bereik. Op een drukke dag in een winkelcentrum kan een photobooth een echte winnaar zijn om jouw merk of boodschap onder de aandacht te brengen bij de bezoekers.
    • Een activatie op een zomers festival. Festivals zijn broedplaatsen van positiviteit. Als merk kun je daar slim op in spelen door de bezoekers te verblijden met een giveaway in de vorm van een gesponsorde foto.
    • Zet een photobooth in op een congres om je gasten en luisteraars even een ontspannende afleiding te geven tussen alle lange presentaties en inspirerende talks.
    • Foto’s zijn altijd een onmisbaar onderdeel op premières en concerten en staan garant voor veel publiciteit. Vergroot je bereik in de media door de bezoekers en gasten met een photobooth op de gevoelige plaat vast te leggen, met jouw merk duidelijk in beeld.
    • Gebruik de magnetische aantrekkingskracht van een photobooth op je beursstand en creëer een aanspreekmoment met de bezoekers. Maak het dubbel zo effectief en verzamel bruikbare data door een quiz of enquête die de photobooth af kan nemen.
    • Vergroot je naamsbekendheid en zet je open dag kracht bij door het inzetten van een photobooth. Een doeltreffende manier om onder de aandacht te blijven bij je doelgroep.
    Maak het dubbel zo effectief en verzamel bruikbare data door een quiz of enquête.

    Fotomarketing: visitors point of view: ‘Gelukkig hebben we de foto’s nog!’

    Stel je eens voor: je bent op een tof evenement. Daar zie je een photobooth staan, je duikt naar binnen met je vrienden en maakt toffe foto’s als aandenken. De foto’s zijn geniaal en jullie staan er natuurlijk allemaal top op. Dan zie je op de foto het logo van het bedrijf dat het voor jou mogelijk heeft gemaakt om dat unieke moment vast te leggen. Het maakt je blij, thuis belandt de foto direct op je koelkast deur. Je schoonzus komt langs, pakt wat te drinken uit diezelfde koelkast en schiet vermakelijk in de lach door de foto waarin jij in een ingewikkelde pose op de koelkast siert.

    The Original photobooth

    Je kent ze wel uit Berlijn, treinstations of de vroegere V&D‘s. Fotohokjes! Fotohokjes zijn magisch, zien er tof uit en hebben een stevig imago opgebouwd als ware pleziermachine. Een eigen fotohokje hebben als bedrijf zijnde is natuurlijk mega vet. Endless possibilities, zoals we hiervoor al even beschreven ter inspiratie. Maar naast de klassieke photobooth zijn er natuurlijk nog een hoop andere opties. Hier sommen we een aantal voorbeelden op voor inzet van photobooths en creatieve fotografie.

    Project Green Screen photobooth

    Laat de bezoekers met deze vorm van creatieve fotografie hun gekste ideeën waarmaken. Wil jij jouw bezoekers of gasten honderden meters hoog boven New York laten bungelen? Wat dacht je van een zwaardgevecht met John Snow, North of the wall! Met een green screen zijn de opties eindeloos en kan jij jouw creativiteit zijn gang laten gaan. Stel je eens voor dat je iets kan creëren wat in de realiteit niet haalbaar is. Jij hebt de creatieve controle. Met de green screen techniek en conceptuele aanpak wordt het gekste idee werkelijkheid.

    The Backdrop Photobooth

    Wil je een stapje verder gaan? Ga voor een heuse custom-made decor fotosetting met de Backdrop photobooth. Denk out-of-the-box en creëer een ultieme photobooth decor-stand waar bezoekers niet omheen kunnen, uniek en doeltreffend als merkactivatie en amusement.

    Ga voor een heuse custom-made decor fotosetting met de Backdrop photobooth.

    The Connection Photobooth

    Het kan natuurlijk ook een stuk subtieler met een strak en modern ogende fotozuil. Een zuil die als een kameleon is aan te passen aan je beurstand of winkelopening. Zet deze hippe photobooth standalone in voor langere huurperioden. Met vooruitstrevende technologie en boordevol technische snufjes, gegarandeerd een succes. Laat de bezoekers zelf en op een gemakkelijke manier memorabele foto’s, gifjes of video’s maken. Verzamel e-mailadressen en bruikbare data. AVG proof.

    De connection photobooth is ideaal voor je beursstand, congress en open dag.

    Ben je nu helemaal overtuigd van fotomarketing en zie je dit wel zitten? Wil jij een van deze toffe photobooths inzetten voor je volgende evenement? Kijk dan hier voor het aanbod en begin met fotomarketing als een baas.

    Wees creatief en maak in je activatie slim gebruik van fotomarketing.
Reageer op artikel:
De magische kracht van fotomarketing en creatieve fotografie
Sluiten