Alrik de Jong
Alrik de Jong Films & Series 20 okt 2021
Leestijd: 3 minuten

Eternals in première: rode loper, eerste reviews en universele lof

Het is je vast niet ontgaan dat de Marvel-film over het nieuwe superheldencollectief binnen het MCU in première is gegaan. De eerste reviews van Eternals druppelen binnen en de rode loper-looks zijn natuurlijk minstens even interessant.

Aan de cast zal het in ieder geval niet liggen. Er was al bekend dat er grote namen in de Eternals spelen, maar als je die dan bij elkaar op de rode loper zit, is het pas echt indrukwekkend. Tipje van de sluier: Richard Madden (Game of Thrones), Angelina Jolie, Kit Harington (Game of Thrones), Salma Hayek, Gemma Chan en zo kunnen we nog even doorgaan.

Eternals in première

De première van Eternals vond 18 oktober plaats in Los Angeles. Ook al was dit onder een select gezelschap, social media staat al vol met spoilers, dus blijf daar weg. Op 5 november is de release in de bioscoop en uiteindelijk verhuist de Marvel-film naar streamingdienst Disney+.

Even een kort stukje duiding: wie of wat zijn de Eternals eigenlijk? Om te beginnen heb je de Celestials, kosmische wezens binnen het Marvel-universum met bijna ongelimiteerde krachten. Zij ontfermen zich over verschillende planeten, waaronder de aarde. Miljoenen jaren geleden creëerden ze zowel de Eternals als de Deviants. Tevens danken de hedendaagse superhelden hun krachten op een zekere manier aan de experimenten die Celestials destijds uitvoerden. De Eternals zijn onsterfelijk, leven al duizenden jaren in het geheim tussen mensen op de aarde en worden eens in de zoveelduizend jaar wakker om de aarde te redden. Meer duiding, over superkrachten et cetera, vind je hier.

Rode loper

Terug naar de première. Want zoveel sterren op één rode loper maakt indruk. Een opvallende trend is dat er veel kinderen bij waren. Zo kwam Angelina Jolie met haar geadopteerde kroost naar de eerste screening van Eternals. Ook Salma Hayek had haar dochter aan de hand. Een overzicht: in de eerste post swipe je naar rechts voor de sterren uit de film. Daaronder nog wat losse beelden.

Meer rode loper-looks tijdens de première van Eternals bekijk je hier.

Eerste reviews over Eternals

En ja, na een première volgen ook de eerste reviews, zij het bondig en mondjesmaat. Vanaf de release in de bioscoop barst het pas echt los, maa hier een paar eerste flarden. “Eternals is heel veel film”, aldus Marvel-podcaster Brandon Davis. “Het ziet er visueel anders (en intiemer) uit dan al het andere Marvel. De film heeft een lach, grote verrassingen en een hart dat past bij het gigantische, drukke verhaal dat wordt uitgepakt.”

“Spectaculair raar en rijk”, schrijft Erik Davis van Fandago en Rotten Tomatoes. “Het is echt verfrissend. Er is een bitterzoetheid in de film die je voelt in de zonsondergang-shots. Je voelt de hand van Chloé Zhao aanraking in Eternals. Soulvol en attent.” Meer eerste korte reviews na de première zie je hieronder.