Wheels 8 apr 2019 Jan de Raab

Elon Musk doet klantenservice en fixt de Tesla van Sharyl Crow via Twitter

Zangeres Cheryl Crow is de trotste bezitter van een Tesla, maar onlangs bleek dat haar elektrische auto niet helemaal goed werkt. Ze had probleem met het scherm en klom in de digitale pen om dit op te lossen. Ze gooide haar probleem op Twitter en niemand minder dan Elon Musk zelf kwam met de oplossing.

Dat Elon Musk en Twitter onafscheidelijk zijn is voldoende bekend. De Tesla baas twittert er lustig op los. Dat kan hem aan de ene kant in de problemen brengen met de SEC zoals we vorig jaar konden zien, het kan ook een positief effect hebben.

Display probleem in de Tesla

Ben je de trotse bezitter van een Tesla, dan maak je daar uiteraard gebruik van. Zo ook Sheryl Crow. De Amerikaanse zangeres is behoorlijk gecharmeerd van de wagen en legt dan ook aardig wat kilometers af. Dat de techniek van de wagen wel eens voor wat hilarische situaties kan zorgen, weet Crow nu ook.

De display van haar Tesla vertoonde een zwart beeld en wat ze ook deed, niets werkte. Zelfs een reset, kon het probleem niet verhelpen. Dan maar inventief zijn dacht ze en volledig in de stijl van Youp van ’t Hek bracht ze haar volgers op de hoogte van het zwarte scherm. Of iemand wist hoe het verholpen kon worden.

Sheryl Crow on Twitter

Help! Who knows what to do when your @Tesla screen goes black and the reset doesn’t work? Return it and get your money back?? #Tesla #stuckinaparkinglot

Elon Musk als reddende engel

De reacties stroomden binnen en ook Elon Musk liet van zich horen. De CEO adviseerde haar om de settings aan te passen en deze van ‘night mode’ te veranderen in ‘auto’. Dat verhielp het probleem. De nachtmodus heeft namelijk een nul procent setting waardoor het overdag veel te donker is om iets te kunnen zien.

Het gevolg is dat je de indruk krijgt dat de display defect is. Elon Musk was eerlijk genoeg om toe te geven dat het een fout van Tesla is. Volgens de CEO zal de software een update krijgen zodat je ook in de ‘night mode’ altijd iets kunt zien op de display.

Elon Musk on Twitter

@SherylCrow @Tesla Night mode with 0% brightness is actually too dark during the day. This is ultimately our fault. We will update our software so that 0% brightness is always usable relative to ambient conditions.

Toch blij met Tesla

Uiteraard was Elon Musk niet de enige twitteraar die Sheryl Crow van een goed bedoeld advies wilde voorzien. Een andere volger van de zangeres adviseerde haar om haar kinderen er naar te laten kijken. Dat bleek een gouden greep. Het bleek dat haar kind met de display setting had gespeeld en zo de night modus had geactiveerd.

Eind goed, al goed zou je denken. Toch had Sheryl Crow nog een goed advies voor alle twitteraars die meenden nu een kans te hebben om Tesla zwart te maken: “Also, as for the haters: I love my @Tesla, and have very few problems”.

Autonoom rijden

Dat Tesla het probleem met de display via een software-update gaat oplossen is niet ongebruikelijk. Met enige regelmaat komt er een nieuwe update. Zo lanceerde Tesla onlangs een nieuwe functie die het Autopilot systeem nog beter maakt. Hoe? Dat lees je hier.

Want

Reageer op artikel:
Elon Musk doet klantenservice en fixt de Tesla van Sharyl Crow via Twitter
Sluiten