Redactie
Redactie Geld & Carrière 22 aug 2017

Elon Musk bewijst opnieuw waarom hij zelf de beste klantenservice is

Het is niet ongewoon dat Elon Musk persoonlijk reageert op tweets van klanten, maar afgelopen weekend bewees hij opnieuw te beschikken over een paar ferme klantenservice-skills.

Hij zou met gemak een arrogante, nukkige CEO kunnen worden die zich niks aantrekt van enige feedback, maar dat is niet hoe de Tesla-eindbaas zijn bedrijf wil runnen. Musk luistert, reageert, doet beloftes en geeft fouten toe met betrekking tot de ontwikkeling van Tesla’s. Zo ook afgelopen weekend.

Het volgende gebeurde:

Iemand anders reageerde vervolgens met de volgende tweet: “@elonmusk!” the Tesla CEO didn’t block him or tell him to get stuffed”, waarop Musk als volgt reageerde: “Totally agree. This was a foolish oversight.” Hulde!

Klantenservice

Je kunt het menselijkheid noemen, maar een extravagante klantenservice is meer op z’n plek. Het bleef namelijk niet bij één keer:

Hoe beschaafd kun je zijn als leider van een miljoenenbedrijf? De CEO moet in een goede bui zijn geweest, want ook op het voorstel van een andere klant reageerde hij positief. Dat gesprek verliep zo:

Klant: “Having left my sunroof open at an airport. Would it be possible to have the rain sensor close the sunroof if it detects rain?” Elon Musk: “Yeah. That’s been on the future feature list for a while. Need to make sure rain sensor doesn’t false positive or drain battery.”

De klant heeft zeker niet altijd gelijk, maar zinvolle feedback is altijd waardevol. Iets waar veel bestaande bedrijven en start-ups nog iets van kunnen leren.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Elon Musk bewijst opnieuw waarom hij zelf de beste klantenservice is
Sluiten